Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 7 december 2012

I Finland!

Av Marru - 7 december 2012 16:14

Igår på Finlands 95-årsdag så åkte vi till Finland. Jag åkte hemifrån strax efter midnatt. Snön yrde bara så det var frågan om jag skulle ta mig uppför backen till mamma. Hon skulle ju med till Finland. De var så mycket snö på uppfarten hos henne så jag gjorde inte ens ett försök att ta mig uppför backen. Ända fram till Västerås så yrde det lite. Men efter det så vart det skapligt, och det vart bara bättre ju närmare Stockholm vi kom desto bättre väder vart det. Jag var lite orolig eftersom jag blev uppskrämd lite på onsdagskvällen. Men vi kom fram en timme tidigare än vad det var tänkt från början. Tur var ju att färjan inte var sen. Det var inte så mycket folk på båten som man är van vid. Tror det kanske var 20 personbilar som åkte på. Men dom flesta som åker båt är ju på kryssning och dom inte inte är ute med egen bil.

 

Eftersom jag inte sovit sen kl 9 på onsdag morgon så la jag mig en stund direkt när vi kom på, och somnade till ett par timmar. Sen var jag och åt frukost, min vanliga. En smörgås med anjovis, te och en fil. Det har jag alltid ätit på färjan. Sen var jag till hytten en stund. Det var ju tur att vi hade tv i hytten. Det har vi aldrig haft förut. Men nu är det ju många år sen jag varit ute och åkt båt. Sen på eftermiddagen var vi till kafeterian och åt. Sen gick vi till nattklubben och spelade bingo.

 

Jag hade inte tur i själva binogspelet. Men dom drog ett bonusspel på brickans nummer och där vann jag. Fick gå fram och välja om jag ville spela kort eller lyckohjul. Så jag tog lyckohjulet. Tänkte att det var enklast. Skulle välja 3 siffror. Så jag tog 6,3 o 5. Siffran 6 kom först. Så jag fick snurra en gång till, och fick välja siffror men jag behöll mina gamla. Då kom siffran 3 upp. Jaha, jag skulle få spela en gång till. Antingen byta siffror eller ta samma. Jag tog samma, men den gången vart det nit. Men jag vann alla fall 2 st presentkort värda 57 kr/st på nån av restaurangerna, plus en kupong på 3 st tapas och ett glas rödvin. Men jag hade ju redan ätit. Men dessa presentkort var giltiga i 2 månader. Så jag tänker fråga på hemvägen om jag får använda dom i buffen istället. Hade ju tänkt äta smörgåsbord på hemvägen.

 

Idag har vi varit och shoppat. Mamma fick sin vinterjacka hon ville ha. Jag har köpt 3 skivor, och så har jag köpt en tunika också. Hade jag sett prislappen innan jag provade så hade jag inte tagit den. Då hade jag nog sagt innan att jag inte tycker om den. Men nu är den köpt alla fall.

 

Snart skall jag bada bastu, för första gången på länge   . Imorgon skall jag då på konsert. Skall bli jättekul och jag är lite spänd på hur jag hittar dit.

 

Lite bilder från igår, inte så bra kanske men alla fall. Har kommit fram till att blixten är värdelös.

 

         

 
 
Astrid

Astrid

7 december 2012 17:08

Ha det så underbart du kan. Är så glad att det gick bra. Ladykatt skulle ju till Prag också och det hade gått bra

http://astridlarsson.wordpress.com

 
Paula

Paula

7 december 2012 17:20

Basta åt mig med när du ändå är igång. Häftig julgran på bilden!
Kram

http://paulaz.se

 
Bettan

Bettan

7 december 2012 23:39

Va härligt att det har gått bra med er resa. Kan lugnt tala om att jag har varit lika orolig för att det skulle hända er något på vägen. Men nu kan jag andas ut igen & det känns bra.

Även om bilderna inte är 100 så delger du ju lite av din resa i alla fall. Å för mig duger dessa alldeles utmärkt.... Önskar er allt gott & bara njut av att vara där. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

7 december 2012 23:59

En del har tur minsann :) Har aldrig vunnit varken på bingo eller lotterier. Undrar om der är bestämt så, vilka som ska vinna? småvinster har jag väl vunnit, men inget mer. En del vinner miljoner med pengar.

Ska snart ut med Mio igen.
Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards