Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Snart på väg hem!

Av Marru - 9 december 2012 16:09

Vilken härlig kväll det var på konserten igår. Det gick kalla kårar efter ryggen med jämna mellanrum när man hörde låtarna som man växt upp med, trots man bott i Sverige. Min jämngamla kompisar sa alltid att finsk musik är skit. Men jag som alltid varit en motvallskärring sa emot. Och hur rätt har jag inte haft   . Jag hittade stället ganska bra. Åkte förbi vägen en gång. Men när vi satt här hos min faster och tittade på kartor så kom vi fram till att jag måste svänga före järnvägen. Men jag såg ingen skylt så jag åkte ju förbi, och då visste jag ju att jag åkt för långt. Så det var bara och se till att komma runt på nåt vis och åka tillbaka, och då såg jag en skylt där det stod Logomo. Så då var den biten löst. Sen var det bara och oroa sig för parkeringen för det stod att du fanns dåligt med platser på deras hemsida. Men det var inte heller nåt problem. Det fanns hur mycket plats som helst. Jag fick ställa bilen alldeles bredvid hallen, sen var det bara några meter till ingången. Kanske kunde bero på att jag var där så tidigt   . För när jag kom in så fanns det inte så mycket folk där. 

 

Så jag fick gå där och driva i nästan 2 timmar. Åkte ju i tid med tanke på hur jag hittar och parkeringen. Sen hörde jag när folk pratade med vakterna om platserna inne i salen, att stolarna som stod längst fram, ca 10 rader var onumrerade att man fick sitta vart som helst, utom på dom 5 första raderna i mitten för dom var för VIP-gäster. Men annars var det fritt. Så jag tittade och såg att min plats egentligen var på andra raden efter golvet. Golvet var det ställe i mitten där dom som ville fick stå, eller dansa. Då tänkte jag att jag kommer ju inte se nånting där. Så jag gick och satt mig nästan längst fram, och vad bra det vart. Jag såg allt kanonbra. Ett tag så var folk som skulle stå på golvet bak på väg fram och mellan stolsraderna. Men då var ordningsvakterna och motade tillbaka dom. Var lite orolig ett tag att dom skulle ställa sig framför så man inte såg nåt. 

 

Tiden gick så fort där att när det var dags för paus så satt jag där som ett fån och tänkte "redan". Dom spelade först några gemensama låtar. Sen började dom en och en. Alla fem körde 2 låtar var av sina tidiga hits. Sen blev det paus, och så började dom samma sak igen. Mina händer vart alldeles svullna av allt klappande, och rösten höll på att försvinna av allt sjungande. 

 

Idag har vi varit hos min kusin och fikat. Vi hann inte vara där så länge för mamma vart dålig. Hon har ju nu ätit som man skall. Hemma är det lite si och så med maten för hon tycker inte nåt smakar gott. Så hon har ju inte ätit som man skall egentligen. Så nu vart hon alldeles mätt, och vart lite dålig. Jag har nu packat ihop alla grejer, så imorgon är det bara och bära dom i bilen. Färjan går kl 8.45 lokal tid, och är i Stockholm 18.55 Vad härligt det skall bli och få komma hem till hundarna. 

 

Jag har köpt 3 stora lådor Dentastix åt dom. Förstår inte hur det kan vara så billigt här. Hemma kostar en låda med 28 st ca 100-110 kr. Här kostade en låda med 56 st 12.6 euro. Det blir alltså ca 114 kr för en låda med 56. Bara hälften mot vad det kostar hemma   . Så imorgon kväll så är vi hemma från en kanon resa.

 
 
Paula

Paula

9 december 2012 16:59

Roligt att höra att resan var lyckad, välkommen hem

http://paulaz.se

 
Gunilla

Gunilla

9 december 2012 20:29

Klart att man blir nöjd efter en bra konsert.
Det livar ju alltid upp på ngt sätt.
Då har man minnen att leva på.

Hoppas att resan går bra hem oxå.

Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards