Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 11 december 2012

Trött idag!

Av Marru - 11 december 2012 23:45

Vad trött jag var imorse när klockan ringde. Sov ju dåligt förra natten också. Nu skall jag bara skriva klart detta idag, sen blir det sängen för mig. Hoppas jag får sova den här natten ordentligt alla fall. Det som störde mig mest inatt var den äckliga cigarettdoften. Har ju en make som röker. Han brukar ta sig ett sista bloss innan han går och lägger sig, men tvättar inte händerna efter det. Det luktade så starkt att jag vart illamående. Så jag sa åt han imorse att han måste tvätta händerna med tvål efter sista rökat. Glömde påminna han om det ikväll. Men det är så svårt att få han och förstå att jag lider av hans rökande. Han tycker bara jag gnäller. 

 

Jag får väl visa att jag fick ihop lite bilder alla fall från våran tripp. Här tex lite mörka bilder från konserten.

   

 

Sen några från min promenad på stan.

 

                             

Lite bilder från kvarnbacken.

 

       

 


Sen har vi några bilder från området min faster bor. Det rosa huset i bild bodde min kusin i förut. Maken var och hjälpte till och gjuta grunden åt dom. Min kusins man kom hem till faster en dag när vi var där på besök, och sa "kära släktningar"   . Då förstod man att det var nåt han ville. Det hade strulat till med betongbilen för dom, så dom behövde ha hjälp med grunden och det var lite bråttom. Den vita tegelvillan är den min faster bor i.

 

           

 

En bild på en isros. Min faster hade nånstans sett nån som hade fryst in en tulpan i ett isblock, och hon tyckte det var så snyggt så hon tänkte prova med en ros. Men kylan var inte riktigt som det skulle då, för hon hade tänkt att isen skulle bli alldeles klar. Kommer inte ihåg vad hon sa, ifall det hade behövt vara kallare för att det skall lyckas. Nån kanske vill prova detta. Om ni lyckas så får ni visa en bild åt mig på det   .

 

 

Sen till sist en suddig bild från hamnen alldeles innan vi skulle köra på.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards