Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Mera snö!

Av Marru - 15 december 2012 22:56

Idag har det då kommit ännu mera snö. Det är likadant väder idag som det var förra veckan när vi skulle åka till Finland. Men nu får det banne mig räcka. Skottat utanför 3 ggr idag, och tror maken hann med ett par gånger han också. Få se om jag kommer ut från parkeringen imorgon bitti. Vi skall ju ha en träningstävling i rallylydnad imorgon. Förra veckan när det snöade så här, så var det nån som plogade vägen fram til carporten. Plogade nog också in bilarna på parkeringen, och vägen in till gården så det inte gick att köra in. Det hade varit fint ifall nån behövt ambulans. Jag hade ju tänkt köra fram bilen för att packa den, men jag fick allt bära grejerna till parkeringen. Det var ju en halvmeter hög vall in till gården. Har inte hört nån plog ute än. 

 

Jag har idag gjort kålrotslåda. Jag hittade ett recept på Icas sida för många år sen, och den tycker jag blir god. Vet inte om mamma har nåt eget recept i sina gömmor. Den här letade jag fram en gång i tiden när jag tänkte överraska dom. Ifall det inte lyckades så skulle jag inte sagt ett ljud åt dom. Men det vart nog bra, för både pappa och mamma tyckte om den.

 

Jag känner mig inte särskilt stressad av att göra dessa saker inför julen, som att baka pepparkakor, och göra kålrotslåda. Jag gör det för att jag vill, inte för att jag måste. Om det hade varit ett måste så hade det säkert blivit till stress. Men alla dessa är sånt jag tycker om, och då vill jag göra det själv. Pepparkakorna får en speciell smak. Min faster använder också samma recept. Min kusin hade provat ett nytt recept som skulle vara så lätta och göra. Men både min faster och jag kom överens om att vi fortsätter med våra, även om den degen är lite svårarbetad och man svär över den. Men dom är godast. Dom ljusa går ju inte att få tag på här färdiga. Såg dom inte i Finland heller. Det kanske är mest norröver dom görs. 

 
 
Gunilla

Gunilla

16 december 2012 01:44

Pepparkaksdeg som är svårarbetad?
Vad är det för recept på pepparkakor du använder?
Jag tycker inte att pepparkaksdeg är svårarbetdad.
Kanske ngn finsk variation?

Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards