Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Det var den lördagen!

Av Marru - 30 december 2012 00:02

Idag var jag ensam på morgonen med hundarna. Så jag gick en vända med Micki och Farina först, dom måste få komma ut först. Systrarna är bättre på att hålla tätt som dom klarar sig. Så efter Micki och Farina så var det deras tur. Lizzie fick ett sånt där dampanfall igen. Det ser jättekul ut när hon får dom där dampanfallen för det ser ut som om hon inte har riktigt koll på sina ben, utan dom flänger och far åt alla håll   . 

 

Sen fick jag vänta till efter 13 med att ringa till Falun. Kan ju inte ringa mitt i lunchen för det har ju fullt upp med att bära mat till patienterna. Mamma hade varit inne på sin andra op, och hade precis fått komma på rummet. Så jag åkte och hälsade på hennne. Var hem till henne först och hämtade laddaren till mobilen, för mobilen tog jag igår när jag var och tömde brevlådan. Men kom ju på inatt att hon lär nog behöva laddaren också. Vet inte varför hon inte fick egen telefon på rummet. Det stod en på bordet, och jag såg att det låg 2 st telefoner i skåpet där hennes kläder hänger. Men man fick alla fall använda egen mobil där, men det blir dyrt om hon skall ringa med den till Finland tex. Men jag laddade hennes telefon med lite pengar eftersom hon har refill på den. 

 

Där var hon i rummet med höger  handen i ett stort paket. Man såg bara fingertopparna. Såg också att långfingret var separat paketerat, så troligen är det där dom gått in och spolat. Men jösses så hennes armar såg ut. Nedanför bandaget hade hon en liten plastficka eller nåt där blodet rann ner från såret. Fast det såg ju ut som om det slutat och rinna när jag var där. I andra handen hade hon dropp. Hon fick precis nån dropp från en stor påse. Vet inte om det var nån sorts sockerlösning eftersom det stod nåt om glucos på påsen. När jag var där var det en sköterska in och sa att dom bestämt sig för att byta antibiotika på henne. Tydligen så verkar inte det hon fått hjälpt nånting. Sen skulle läkaren ta ställning på hur det blir på onsdagen. Så hon blir kvar där alla fall över nyår. Hoppas hon blir utskriven alla fall innan jag börjar utbildningen så jag kan hämta henne. Jag har ju alla viktiga saker hos mig kryckor, hemnyckel och plånbok. 

 

Nu sitter jag här och försöker göra en nyårsbild från en fransk sida   . Säger bara hurra till google translator. Det blir och titta på bilden och försöka gissa sig fram. Har jag tur så blir den klar till nyår   .

 
 
Gunilla

Gunilla

30 december 2012 00:48

Ja google translator, kan man både ha och mista, håller jag med om, eftersom den översätter mycket konstigt ibland. Den är inte mycket att ha egentligen.
Babylon ska ju vara bra, sägs det.
Var evigheters evigheter sedan jag använde den. kanske har uppdaterats sedan dess. vet inte.

Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Paula

Paula

30 december 2012 17:00

Hej, kanske inte så skoj att vara på lasarettet under nyår men ändå bättre än att ligga över jul. Din mor verkar ju bli väl omhändertagen i alla fall, det är ju huvudsaken. Jasså industriutbildning, ja jag säger då det, har dom hittat ett bristyrke tro?
Gott slut/Kramen

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards