Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Årets näst sista dag!

Av Marru - 30 december 2012 23:24

Så var årets näst sista dag här igen! Det var ju inte länge sen sist. Mamma ligger fortfarande på lasarettet, men det är ju inte första gången hon ligger nyår på lasarett. Det är ju ett par år sen sist. Tänk att hon alltid skall göra allt sån så grundligt. Pratade med min farbror idag, och han frågade om dom har kollat att hon inte har bältros. Men nog tror jag att dom måste ha upptäckt det på alla prover dom har tagit. Hans fru hade ju bältros ett antal gånger på vristen. Ja, vi får väl höra ifall det kommer nå nya uppgifter på onsdag.

 

Idag har jag varit med systrarna blå på agilityträning i Norberg. Clara var inte alls på hopphumör idag. Lizzie var bra mycket mer på hugget. Hoppas verkligen att det håller i sig tills tävlingarna börjar. Sen får vi se hur mycket vi kan tävla nästa år. Har vi tur så kanske vi har en valp här nästa sommar. Det beror ju lite på husse hur sugen han är på att vara barnvakt. Det är nog inte så lyckat att släpa med sig en valp ut på långa tävlingsdagar. Fast det vore ju bra miljöträning i och för sig. 

 

Annars har jag idag laddat ner en bok från denna sida. Boken heter Jobbigt Så funkar jobbSverige. Det finns mycket intressant och läsa i den boken. Om all den idiotin kring hur arbetslösa behandlas av bla AF. När man läser den boken så blir man verkligen fundersam över en del saker. Som när AF söker handläggare, de har ju vissa krav. Som tex högskolepoäng och annat. Verkar som om man kan få högskolepoäng på idioti också, eftersom dom på AF verkar ha en hög grad av det. Ja, nu skall ju jag hjälpa till och frisera arbetslöshetssiffran lite nästa år. Får väl alla fall hoppas att jag slipper jonglera bollar, eller sitta och rita av mina kurskamrater utan att titta på papperet. Eller vara med i en grupp och bygga torn av skräp utan att prata med varandra. Detta har man ju redan provat på   .

 
 
Ingen bild

Helen

31 december 2012 08:39

Jaså, du är också valpsugen.... Yvonne har lagt ut bilder på C2-kullen (som jag ska ha från) på FB (inte Familjebostäder...)
Hanna var i vanlig ordning snäll och messade över bilderna till mig.
Hoppas din mamma piggnar till snart. Min ringde i går - på väg till ålandskryssning- och frågade om vi eventuellt kunde hämta henne från båten som i dag, hon hade skadat knäet på väg in, det andra knäet på kort tid, det gick till likadant så troligtvis är det menisken igen. Självklart hämtar vi henne, ser till att hon har all mat hemma som hon behöver ett par dagar. Dessutom bor ju Ellinore nära och kan hjälpa henne om det är något akut.
Hoppas morsan slipper vänta i ett halvår på undersökning och operation den här gången.....

 
Bodil

Bodil

31 december 2012 09:36

Gott Nytt År Marketta!
Kram från Bodil

http://www.romme.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards