Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Gott Nytt År och året som gått!

Av Marru - 31 december 2012 19:25

Nu är det bara några timmar kvar på detta året. Det har smällt lite utanför, men än är det skapligt lugnt. Jag tror Mickis hörsel har blivit sämre, för han reagerade inte på dom första smällarna ikväll. Lizzie var lite orolig ett tag men har nu lugnat ner sig. Men Farina och Clara bryr sig som vanligt ingenting. Jag pratade med mamma för en stund sen. Försökte ju ringa på hennes mobil, men hon svarade aldrig. Så till slut så ringde jag till avdelningen och funderade ifall det hänt nåt. Nädå, det var lugnt. Så dom var med den telefonen till henne så jag fick prata med en henne en stund. Helt plötsligt säger hon att hon tänker nog åka hem   . Det kan du väl inte göra sa jag, du får allt ligga kvar där tills infektionen försvinner. Gör den det nån gång frågade hon. Nu får du vänta till på onsdag tills läkaren varit och kollat till dig.

 

Kanske skulle skriva lite om året som gått, vad det gäller på hundfronten. Lizzie fick ju i början av året SCK:s pris som 2011 års agilitycollie. Jaa, det var ju inte svårt att få den för det var ingen annan som sökt den. I år är det ingen idé att försöka för hon har bara 2 pinnar och ett nollat resultat, så då blir det inget. Ja, eller kanske man skulle skicka in ifall det inte är nån annan som söker den här gången heller   . Lizzie var ju i ettan i agilityklass i våras när vi började tävla. Det kändes lite surt för många tävlingar hade ju bara en klass, och då skulle vi bara få springa ett lopp. Västerås KK brukar i maj ha en tvådagars tävling. Ena dagen 2 lopp i agilityklass och andra dagen 2 lopp i hoppklass. Jag sa på skoj åt alla att vi får väl ta dom där 2 pinnarna som saknas i agilityklassen på den tävlingen. Så går hon och gör det. Jag trodde inte det var sant när hon tog första pinnen, ännu mindre trodde jag på det när hon tog den andra pinnen också   . Så då blev våran tävlingssituation helt annorlunda. Det var bara och sätta sig och kolla på tävlingar. Och ute och tävlat har vi varit minsann. Men vi har fått lite problem med slalomet. När vi tränar så tar hon hela slalomet nästan jämt, men när vi kom på tävling så gick hon ur för tidigt. Jag tog ju aldrig om så då diskade vi oss istället. Men ett nollat lopp i klass 2 har vi alla fall fixat.

 

Claras agilitykarriär vill inte riktigt komma igång. Hon är inte riktigt sugen på det. Ibland tycker hon att det är roligt och hon springer kanonbra, ibland så är det mindre roligt och hon bara knallar runt på banan. Men ändå när hon inte får följa med på träning så blir hon lite grinig. 

 

Rallylydnaden har det inte blivit så mycket för våran delen. Domarutbildningen är till en viss del orsaken till det. Men båda systrarna har fått ett resultat i år. Lizzie i avancerad klass, och Clara i fortsättningsklass. 

 

Lizzie har till slut fått sitt LP I. Hon fick ju två 1:a pris i år.  Ett i Surahammar, och det sista i Hedemora. Så Lizzie heter numera LPI RLD F RLD N Steadwyn Blue Blossom Bouquet   . Clara heter RLD N Steadwyn Blue Breeze Kissed. 

Här kommer min nyårshälsning. Fick jobba hårt med den, för tutorialen är på franska från början. Försökte få google translator och översätta det till engelska, det brukar bli bäst så. Men det var en hel del i texten som inte översattes, utan det stod på franska. Men här är den alla fall, inte precis som den skulle vara men nästan   .

 

GOTT NYTT ÅR

 

 

 
 
Ingen bild

Helen

1 januari 2013 09:04

Halloj!
Jag väljer inte valp själv. Yvonne som träffar dem dagligen och känner valparna bra får plocka ut den hon tror passar mig bäst. Och se hur bra det blev med Tellus! Rätt hund till mig.... Den här gången kommer jag dock troligtvis hälsa på valparna när de är ca 6 veckor eftersom en kompis ska hämta sin valp från kullen före. Jag åker med henne ner så hon får sällskap och lite körhjälp så hon slipper köra hela vägen själv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards