Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Årets första dag 2013!

Av Marru - 1 januari 2013 22:07

Ja, då var det snart slut på årets första dag. Börjar faktiskt mer och mer acceptera att det snart är slut på friheten för mig, och jag skall börja utbildning nu nästa måndag. Jag hoppas bara att  mamma skall få komma hem från lasarettet före det. Jag ringde till lasarettet och pratade med en sköterska eftersom hon var så deppig igår, och frågade hur det går. Tydligen så är infektionsvärdet på väg ner. Men imorgon skulle infektionsläkaren dit och kolla läget. Sen måste jag komma ihåg att ringa till medicin och höra om pk-provet. Om det räcker att dom tar i Falun nu när hon ändå är där. Så behöver vi inte stressa med den. Vi måste ju på nåt vis lösa hur hon skall ta sig till vc. Skall hon ta taxi eller sjukresor. Men då måste man på nåt vis fixa bokning av detta också. Vet inte om den finska invandrarassisten jobbar kvar på kommunen. Sen måste jag ringa till den där karln som har hand om äldreomsorgen och höra med han om färdtjänst mm. Jag som hade tänkt slappa den här sista veckan jag är ledig, och bara njuta. 

 

Imorse gick jag en långpromenad med systrarna. I början gick det bra. Vägen som jag trodde skulle vara isbana, mellan åkrarna var den bästa biten och gå på. Det var bara grus hela vägen. Men sen när vi kom bort därifrån så vart det bara is en bra bit. Men vi tog oss runt. Jag skall passa på och gå långpromenader med systrarna den här veckan för sen dröjer det ett par veckor till nästa gång. När jag kommer hem från utbildningen så är det ju mörkt, och det skall lagas mat och göras en massa annat. Så några riktiga långpromenader blir det inte. Måste också hinna spela på durspelet nu när jag börjar komma igång med den igen. Jag håller på lär in några av dom gamla låtarna jag kom ihåg förut. Men det vart ju ett långt uppehåll här ett tag, så då hade jag glömt av det mesta, men en del sitter kvar i bakhuvudet. När jag kan spela en låt med öppna ögon utan att titta på noterna så kan jag säga att jag kan den utantill. Innan det så brukar jag blunda när jag spelar dom. Man får en bättre känsla för vad som skall komma. Spelade nästan en timme idag.

 

Så det är väl det stora hela jag gjort idag. Lagade ingen mat idag eftersom det vart kvar från igår. Få se om jag hinner göra nån mat imorgon eller om jag måste åka till Falun. Jag hade ju i förra veckan planerat och göra kålrätten vi tycker om. Så jag har ett vitkålshuvud som väntar på att bli till mat. Men det tar några timmar att få till den. Så jag hoppas att jag hinner imorgon. Fast allra bästa vore ju om läkaren sa att mamma får åka hem imorgon.

 
 
Pia

Pia

2 januari 2013 13:39

Skönt att din mammas infektion verkar ge med sig.. Håller tummarna för att hon får komma hem nu. Men du har att göra det ser jag ju! Att du orkar! Du är otrolig.. Jaghar fått ngt elöände med min vä häl el hälsenans fäste.. Så det blir inga långa promenader just nu tyvärr.. Och här är det endera stora högar med hundskit att sick-sacka förbi åt ena hållet , och åt andra så avslutas vägen med en swimmingpool!Plogbilen lyckas varje år ploga upp en jättestor snöhög rakt över gatubrunnen så smältvattnet kan inte rinna ner.. Suck.. :) Kramar! Pia

http://www.mimsan04.blogspot.se

 
Paula

Paula

2 januari 2013 15:24

Det blir mycket att ordna av praktisk natur när ens föräldrar blir äldre och inte orkar lika mycket. Hoppas allt ordnar sig till det bästa. Här har vi asfalten framme på trottoarerna men tyvärr isbark på vägarna så det är fortfarande broddar på som gäller. Solen har behagat lysa över oss idag, kändes riktigt skönt
Kramen

http://paulaz.se

 
Bettan

Bettan

2 januari 2013 21:13

Önskar dig en god fortsättning på det nya året. Å hoppas att allt runt omkring din mamma ska bli bra. Så att du kan få hinna vila upp dig innan det är dax att återvända till vardagen igen. Tackar för det gågna året & ser fram emot ett nytt äventyrs fyllt år.
Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards