Colliekompisarna

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Marru - 2 januari 2013 23:33

Igår fick jag reda på att infektionsläkaren skulle kolla till mamma och sen besluta om hon fick åka hem. Eftersom jag fick veta förra veckan att läkarna gick sina ronder mellan 9-11, och dom sa då att jag kunde ringa efter 11, så gjorde jag det idag. Men se du, idag gick det inte för då kom växeln in och talade om att nästa telefontid är kl 13-15. Men jag ringde ju strax efter 11 förra veckan och det var inga problem. Nä, dom har alltid haft den tiden. Ja, då måste dom ha glömt det på avdelningen och svarade alla fall då. Så det var väl bara och vänta till kl 13. 

 

Fick tag på dom strax före 14, men det hade inte varit nån läkare där än. Han skulle inte komma förrän mellan 15-16.  Eftersom mamma inte ligger på infektionskliniken utan på ortopeden så kan ju inte den läkaren komma på rondtiden, för han går säkert en egen rond på sin avdelning. Så det var ju bara och sitta och vänta på nästa telefontid, som är mellan 18-19. Så jag ringde igen då strax efter 18. Jo, läkaren hade varit där. Men de måste tydligen ta ett EKG på henne för att se ifall hon kan sluta med antibiotikan via dropp, och börja med tabletter istället. Hon hade drabbats av nån sorts stafylokocker som sätter sig direkt i blodådrorna, eller vad dom nu förklarade i Falun. Och då är det extra viktigt att kolla av hjärtat att det är ok, innan dom sätter in tabletter istället. Så jag vet lika mycket nu som jag visste imorse. Ok, kanske lite mer. Så det är väl bara och vänta på vad som händer imorgon.

 

Ikväll var jag med systrarna på agilityträning. Clara var inte alls på humör, så hon får en paus från agilityträningen ett tag. Lizzie hon är alltid sugen på att springa, för springer man bra så får man nåt gott   . Det blev intensivträning på slalom, som hade blivit lite förlängt idag, så det var 14 pinnar istället för 10 som vi har på den som används mest på bla tävlingar eftersom det slalomet är stabilare, och behöver inte sättas fast. Första vändan körde jag slalomet 7 ggr fram och tillbaka, och inte minsta lilla tendens på att gå ur slalomet. Sen en stund senare nästa vända så blev det nog 7 ggr igen, och inte den här gången gick hon ur. Dessutom så tog hon slalomet ganska snabbt också alla gångerna. Sen var det en liten hoppkombination vi tränade på också. Men jag tog inte det så allvarligt. Det är slalomet jag vill ha ordning på. Jag är så trött på att hon på tävlingarna går ur slalomet. 

 

Idag skickade jag in ansökningarna på priser hos SCK. Fast jag vet att inte vi har nån chans, eftersom vi har bara 2 pinnar och ett nollat lopp i agilityn.

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards