Colliekompisarna

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Marru - 4 januari 2013 23:08

Äntligen fick mamma komma hem idag. Fast det kändes lite motigt. Jag ringde till Falun på förmiddagen och då kunde de inte säga nåt för infektionsläkaren skulle titta till henne först. Då började jag känna mig lite irriterad på att höra det där kanske hela tiden. Men de skulle återkomma när han hade varit där. Så då tänkte jag att det blir inte idag heller. Så jag planerade faktiskt för att åka och hälsa på henne imorgon. Men alla fall så ringde jag till biståndshandläggaren på kommunen. Tack och lov så hade den ordinarie kommit tillbaka från jullovet. Den där karln som var istället för henne var alldeles för jobbig och trög. Hon sa åt mig att hon skulle prata med hemtjänsten, att hon eventuellt skulle vara hemma på lördag. 

 

Sen började jag plocka undan lite grejer. Tog bort adventsljusstaken och julduken på köksbordet. Sen plockade jag undan alla mina dragspelstomtar, och tog upp dom stora colliena jag har istället. Sen tänkte jag börja laga mat. Men då ringde telefonen, det var från Falun. Dom frågade om hon hade nån hjälp hemma under helgen. Jag frågade om inte hon från kommunen hade ringt, för det sa hon att hon skulle göra. Jo, men hon hade sagt att det var lite svårt att fixa det så här inför helgen. Men om hon hade nån som hjälpte henne med tex kläder under helgen så kunde hon få komma hem. Jag tänkte för mig själv, att om hon så måste gå i nattlinne hela helgen så ville hon absolut komma hem. Så jag sa bara att det fixar sig. En liten vit lögn får man nog ta till ibland. Mamma var nöjd med det när jag berättade åt henne. Hon hade ju ett lite mindre paket på den högra handen nu än sist jag såg henne, det var inte lika klumpigt. Jag tror hon fixar att få på sig kläderna. Hon tog alla fall på sig en fleecejacka när hon kom hem utan problem. Men hon var lite trött, så hon orkade inte gå till affären och handla så jag fick göra det åt henne. Men vad svårt det är att gå och handla åt nån annan. Jag förstår att hon vill göra det själv. Hon säger ju att hon handlar med ögonen, men trots det så är det inte mycket som hamnar i korgen. 

 

Jag får väl fortsätta med att plocka undan julen imorgon och städa. Det var ju så sent när jag kom hem så jag orkade inte börja med sånt. Så imorgon får ju desto mer att göra. Skulle ju behöva rita några rallylydnadsbanor också.

Av Marru - 4 januari 2013 00:03

Mamma ligger fortfarande på lasarettet i Falun, och kanske får komma hem imorgon. Kanske!!! Jag ringde dit på dan för jag inte hört ett smack från dom. Ville ju alla fall veta vad EKG:t visade. Då hade hon precis blivit hämtad efter det, och ingen läkare hade tittat på det än. Men dom trodde att hon kanske skulle få komma hem imorgon, eller idag. Då sa jag att jag vill ju gärna veta om det blir idag för jag har en bit att köra. Men då skulle dom skicka henne med sjuktransport om hon fick komma hem idag. Jättekul och sitta och åka länet runt när man bara vill komma hem. Så vi får väl se imorgon då.

 

Ikväll så var jag på rallylydnadsträning med systrarna. Det blev inte så mycket träning som det brukar bli, eftersom vi har bestämt att ha banträning första torsdagen varje månad. Tanken var att alla går banan en gång, och dom andra tittar på för att efteråt kunna ge feedback. Tex kan det vara nån som har förstått ett moment fel. Eller man kan komma med tips på hur man kan träna in nåt man har problem med. Idén var väldigt bra. Vi fick till lite tävlingsnervositet tom när dom första gick, och alla andra stod vid sidan om och tittade på. Men tyvärr så var det ju en del som gick direkt efter att dom var klara, och det var ju inte tanken liksom. Utan att alla skulle få det likadant, ha samma störning av folk som stod och tittade, och att alla kunde komma med feedback. Men vi skall absolut fortsätta med den träningen en gång i månaden. Och kanske utveckla den lite, för den är bra. Man kanske kan göra en honnörsruta vid sidan av att man får träna på den samtidigt som nån går banan. För man kan ju titta på ekipaget som går banan samtidigt. 

 

Ja, det blir väl och vänta och se vad som händer imorgon då.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards