Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

Äntligen!

Av Marru - 4 januari 2013 23:08

Äntligen fick mamma komma hem idag. Fast det kändes lite motigt. Jag ringde till Falun på förmiddagen och då kunde de inte säga nåt för infektionsläkaren skulle titta till henne först. Då började jag känna mig lite irriterad på att höra det där kanske hela tiden. Men de skulle återkomma när han hade varit där. Så då tänkte jag att det blir inte idag heller. Så jag planerade faktiskt för att åka och hälsa på henne imorgon. Men alla fall så ringde jag till biståndshandläggaren på kommunen. Tack och lov så hade den ordinarie kommit tillbaka från jullovet. Den där karln som var istället för henne var alldeles för jobbig och trög. Hon sa åt mig att hon skulle prata med hemtjänsten, att hon eventuellt skulle vara hemma på lördag. 

 

Sen började jag plocka undan lite grejer. Tog bort adventsljusstaken och julduken på köksbordet. Sen plockade jag undan alla mina dragspelstomtar, och tog upp dom stora colliena jag har istället. Sen tänkte jag börja laga mat. Men då ringde telefonen, det var från Falun. Dom frågade om hon hade nån hjälp hemma under helgen. Jag frågade om inte hon från kommunen hade ringt, för det sa hon att hon skulle göra. Jo, men hon hade sagt att det var lite svårt att fixa det så här inför helgen. Men om hon hade nån som hjälpte henne med tex kläder under helgen så kunde hon få komma hem. Jag tänkte för mig själv, att om hon så måste gå i nattlinne hela helgen så ville hon absolut komma hem. Så jag sa bara att det fixar sig. En liten vit lögn får man nog ta till ibland. Mamma var nöjd med det när jag berättade åt henne. Hon hade ju ett lite mindre paket på den högra handen nu än sist jag såg henne, det var inte lika klumpigt. Jag tror hon fixar att få på sig kläderna. Hon tog alla fall på sig en fleecejacka när hon kom hem utan problem. Men hon var lite trött, så hon orkade inte gå till affären och handla så jag fick göra det åt henne. Men vad svårt det är att gå och handla åt nån annan. Jag förstår att hon vill göra det själv. Hon säger ju att hon handlar med ögonen, men trots det så är det inte mycket som hamnar i korgen. 

 

Jag får väl fortsätta med att plocka undan julen imorgon och städa. Det var ju så sent när jag kom hem så jag orkade inte börja med sånt. Så imorgon får ju desto mer att göra. Skulle ju behöva rita några rallylydnadsbanor också.

 
 
Paula

Paula

5 januari 2013 11:15

Hemma är alltid hemma, jag mår alltid psykiskt dåligt då jag är inlagd på sjukhus, det liksom luktar sjukdom!
Kram

http://paulaz.se

 
Bettan

Bettan

5 januari 2013 14:47

Vad härligt att den ordinarie har kommit tillbaks till sin tjänst. Så kanske det kommer att lösa sig för din mor i alla fall. Kan tro att hon var glad för att få vara hemma igen. Aldrig roligt att ligga på sjukhus. Är man inte sjuk så blir man ju det.

Du hinner säkert med att göra dina banor om du tar det med ro. Men knäck inte dig själv bara vännen. Mina tankar är med dig...

vad det gäller bilen hoppas jag innerligt att det var det ända som skulle vara bekymmret =) Kram kram på dig finaste

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards