Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Marru - 6 januari 2013 19:59

på friheten. Imorgon kl 8 så skall jag vara i Ludvika. Vi får väl se vad det blir för nåt. Imorgon börjar vi kl 8. Men sen i normala fall så är det från 7.30 till kl 16. Utom på fredag för då har man jobbat in och får sluta tidigare, men vet inte än när. 

 

Lizzie och jag har varit på agilityträning idag. Såg en bana som såg kul ut på FB, så jag tänkte att den vill jag prova nån gång. Nu har vi ju gjort så med helgträningarna att det är en person som tar ansvaret för träningen och bestämmer vad man skall träna på. Så jag skrev upp mig på dagens träning med tanke på den banan. Det var lite klurigt med tunnelingångar bredvid varandra, och kontaktfältshinder i närheten av dom. Det var vissa delar av banan som det blev mycket diskussioner om hur man skall lösa det på bästa sättet. Men jag var främst ute efter det här med tunnelingångar och uppfarter bredvid varandra och att få hunden i rätt tunnelingång, eller upp på uppfarten istället för tunnel. Det tog ju väldigt lång tid och träna på det viset som vi gjorde idag, men det gav en del. Vi delade ju upp banan i tre delar. Körde dom 8 hindrena, sen fortsatte vi på nästa del när vi var klara med den första. Sen innan vi slutade så slog vi ihop allt och körde hela banan. 

 

Efter träningen så var jag till affären och köpte nåt ätbart till oss, hann ju inte laga  mat innan och på kvällen ville jag inte. Sen måste jag ju ha med mig nåt ätbart imorgon. Usch vad jobbigt när man måste börja släpa med sig mat också. Jag som är van vid att äta när jag blir hungrig, och inte när jag det är dags för det enligt nån klocka. Vad jag kommer att sakna morgonpromenaderna med systrarna. Men jag får väl börja gå långpromenader på kvällarna när det väl börjar ljusna igen. 

 

Efter träningen ringde jag till mamma och kollade läget. Hon verkar komma tillbaka till sina gamla spår igen. Hennes bekanta ringde till mig igår och frågade hur det är med henne, för hon hade inte öppnat tv:n på hela dagen igår. Men idag satt hon och tittade på det jag hade satt på inspelning åt henne. Hon har ju en inspelningsbar box via Canal Digital, så det var lätt och spela in programmen jag visste att hon tittar på. Tabletterna hade hon kommit ihåg att ta. Hon hade faktiskt glömt och ta kvällstabletten då på kvällen när hon kom hem från Falun. Därför ringer jag till henne och kollar ett par gånger per dag att hon har tagit dom som hon skall. Imorgon skall hon till vc och ta pk-prov, och jag har ordnat att hennes bekanta skjutsar henne. Hon från kommunen skulle skicka papper ang färdtjänst. Får fylla i den så att hon får det alla fall. Men hon måste ringa till invandrarassistenten så hon bokar bilen åt henne. Mammas bekanta får nog ta hand om tidsbokningen till provtagningen. Tror inte jag får göra det när jag går på utbildningen. Det blir en omställning för mamma och fixa allt det där själv. 

 

Så ikväll skall jag bara titta på Idioten, sen blir det sängen direkt.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards