Colliekompisarna

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Marru - 8 januari 2013 22:04

Idag var det dags för andra dagen på kursen. Introduktionen blev väl lite bättre idag, men fortfarande inte riktigt vad jag väntade mig. Men är alla fall lite klokare. Och har fått ett par byxor och en skjorta också   . Sen blev det återigen och sitta bakom datorn. Har gjort ett test ang hitta i verktadshandboken. Sen ett test på att kunna läsa skjutmått och micrometer. Båda två har jag ju erfarenhet av, fast måste erkänna att jag glömt lite på skjutmåttet, men micrometern kom jag ihåg som är svårare   . Sen kolla jag lite på andra mätverktyg. Efter det så var det dags för dom svåra sakerna. Det var koordinater hit och dit, och koder till förbannelse. Det blir ju nästan som att göra en hemsida, men istället gör man ett program som en maskin skall jobba efter. Ja, det är lite av vad jag gjort idag. Imorgon skall jag fortsätta med ISO-kurs. Det här e-learningprogrammet är så nytt så dom här ISO-grejerna fick jag göra i ett gammalt program. Men det kanske kommer möjlighet att göra ett riktigt test sen. 

 

När vi hade lunch så ringde min mobil, det var mamma. Tänkte direkt, vad är det som har hänt? Hon skulle ju till Falun idag och hon ringde med sin mobil. Rösten lät så konstig också när hon pratade, det var ingen sammanhang i det hela. Men hon hade en tolk i Falun som tog över telefonen. Mamma skall dit på återbesök för att ta bort stygnen, och hon trodde att jag skulle ha möjlighet att skjutsa dit henne. Hon ville höra vilken dag skulle passa. Hon trodde jag slutade tidigare på fredagen än vad jag gör. Men inte tillräckligt tidigt för att kunna åka till Falun. Så jag sa till tolken att jag är i skolan, och jag kan inte vara borta för då får jag inga pengar. Så hon får ta sjuktransporten dit som idag.  Det kommer nog att ta tid för mamma att förstå att jag inte kan köra henne överallt som förut. Att hon måste börja klara sig mer själv.

 

När jag kom hem så gjorde jag en enkel laxlåda, och under tiden den var i ugnen så bytte jag gardiner i köket. Sen vart det kväll igen då. Har också kört en omgång tvätt i maskinen. Det är inte mycket man hinner göra nuförtiden.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards