Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Fullt upp idag!

Av Marru - 10 januari 2013 22:47

Jaha, då är den första skolveckan snart avklarad. Igår kväll när jag gick och la mig så kom jag på att mamma skall ju ta pk-prov på måndag. Så då vart jag ju lite fundersam över om nån bokat tid åt henne. Sen kom jag ju på att hon skulle ju till Falun också för att ta bort stygnen. Så jag blev lite fundersam på hur vi skulle fixa det. Först tänkte jag ringa till medicin och kolla om de kunde fixa så att de tar provet i Falun. Fast det hade nog inte blivit så lätt eftersom hon skulle till ortopeden. 

 

Så jag började först med att ringa till mamma och fråga när hon skulle vara i Falun. 11.10 jaha, sen ringde jag och bokade en sjuktransport åt henne. Bilen skulle hämta henne 9.30 Ok, då hinner hon ju åka och ta pk före det. Så då ringde jag till hennes bekanta och frågade om de kunde skjutsa henne på morgonen. Jo, det gick bra. Så det fick jag fixat under min fikarast idag   . Idag har jag fått hem blanketten om färdtjänst. Skall fylla i den åt mamma, sen får hon skriva under och jag skickar in den. Så att hon får åka taxi billigare. Jag sa åt henne att hon måste ringa till invandrarassistenten och höra kolla hur hon jobbar mm. Jag kan ju inte ringa och boka tider och bilar varje dag heller.

 

Idag borrade vi klart hållen på metallstycket vi höll på med. Vi gjorde tom gängor och försänkningar. Det var riktigt kul att hålla på med det. Sen på eftermiddagen var det och sitta bakom datorn. Nu börjar det bli riktigt avancerat. Jag har skrivit "koder" som maskinerna använder för att utföra en uppgift. Varje sak som maskinen gör har en egen kod. Sen skall man hålla koll på koordinater, radier mm. Full hjärnaktivitet varje dag alltså. 

 

När jag slutade så var det bara hem och vända, sen vidare till Norberg och träna rallylydnad. Hann ju inte riktigt träna så mycket jag ville. Det hade kommit några nya som behövde introduktion. Clara var väldigt glad idag, hon höll på och vifta på svansen så jag trodde den skulle gå av, när vi tränade. Lizzie tränade jag ju lydnad med först, och hon börjar bli bättre på fjärrdirigeringen. Kunde faktiskt stå ett par meter ifrån henne och hon satt sig upp utan att lyfta upp rumpan. Gjorde det flera gånger tom. 

 

Sen när vi tränat klart så byggde vi banan till lördagens agilitytävling. Vilken rolig helg det kommer att bli. Officiell klass 1 på lördag, då är jag funktionär hela dagen. Skall bli roligt och se alla duktiga klass 1 ekipage. Sen har vi Vintercupen på söndag. Då skall Lizzie och jag tävla.

 

Men nu skall jag sova. Hinner inte ens med en bloggrunda. Jag försöker se till att komma i säng vid 23-tiden för att inte bli för trött dagen efter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards