Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

Första veckan avklarad!

Av Marru - 11 januari 2013 21:59

Då är första veckan avklarad. Om det nu blir så att jag går hela den där utbildningen så skulle jag vilja se den symaskinsförsäljaren som kommer och påstår att karlar är bättre på att skruva än kvinnor. Måste erkänna att det är ganska roligt och hålla på med den där programmeringen. Jag har fått ganska mycket gjort den här veckan. Fast jag måste erkänna att jag inte är riktigt nöjd med introduktionen. Idag dök det upp en ny karl där som är lärare. Ingen aning om vad han heter, och varför han dök upp helt plötsligt. Dom andra kursdeltagarna som alla ligger lite i olika nivåer där på kursen verkar helt OK. Gick lätt och smälta in i den gruppen. 

 

Efter kursen så åkte jag till mamma och skjutsade henne till affären. Vi var också en sväng till kyrkogården. Idag köpte hon alla fall mat. Tror hon blev lite nervös nu när hon bara kommer till affären en gång i veckan. Då är hon tvungen och planera så att hon har så hon klarar en hel vecka.  Jag tycker det har varit lite dåligt på matfronten då när jag skjutsat henne 2 ggr i veckan. Men jag kommer och köra slut på mig själv om jag skjutsar henne till affären 2 dagar i veckan. Slutar ju kl 16 varje dag utom på fredag. Kl är nästan 5 när jag kommer hem. Sen skall det lagas mat, och jag måste ju umgås med mina hundar också. Nu skall jag helt plötsligt göra allt som jag förut har haft hela dagen på mig och göra på bara 6 timmar. Så jag kommer att åka till henne på fredagar efter skolan om vi har tävlingar under helgen, annars så åker jag dit på lördag och tar alla hundarna med mig. Vi är ju alla fall ensamma hemma halva lördagen.

 

I helgen blir det agilitytävlingar. Imorgon klass 1, bara 155 starter, och då skall jag bara vara funktionär. Men på söndag skall Lizzie och jag tävla i Vintercupen. Skall bli spännande och se hur det går med slalomet då.

 
 
Kerstin

Kerstin

12 januari 2013 19:29

Oj, skolflicka igen! Men jag fattade inte, är det svarvare du ska bli??? Låter kul i allafall att programera genom dator. Synd med din mamma, detta blir nog jobbigt för er båda när hon varit van att ha dig tillgänglig. Vad jag skrattade åt dina rader natten innan med make som snarkar. Ja det är ett elände när dom snarkar, min Gubbe påstår att jag med snarkar men det stör mig inte alls lika mycket :)
Lycka till med hundarna i helgen!!!

http://farna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards