Colliekompisarna

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Marru - 13 januari 2013 22:04

Idag hade vi den fjärde Vintercupen. Jag hade bara Lizzie med mig. Clara har ju inte riktigt visat att hon tycker det är kul. Visst kan hon springa på ganska bra ibland, men dom gångerna är få. Så när maken är hemma så får Clara också stanna hemma. Behöver ju inte stressa så mycket när jag bara har en hund med mig. Har jag två så får man springa och byta hela tiden.

 

Som vanligt var det jätteroliga banor, men knepiga att komma ihåg främst. Det var hoppklass idag, och large som började. Lizzie hade en riktigt bra dag idag. Hon tog hela slalomet alla 3 gångerna. Tror det har gett resultat, träningen med långslalomet. Vi har tränat på ett slalom med några extra pinnar. Annars så har slalomet vi använder på tävlingar i Norberg två pinnar för lite. Det är ett gammalt stabilt slalom som står stadigt utan att man behöver sätta fast den. Men 2 pinnar för kort. Första banan gick hyfsat bra, fast när jag sprang mot mål så vart jag lite fundersam om vi tagit alla hinder. Men det hade vi. Jag försöker ifall det är lite knepigare start planera starten så att jag vill ha en stående vid starten och gå ifrån, men samtidigt att jag skall vara beredd på att hon kan tjuvstarta. Idag stannade hon ganska snällt vid första starten. Jag hann gå två hinder bort vilket jag hade tänkt. Vi klarade oss genom den banan utan några fel, och kom på 10:e plats. 

 

Nästa klass vart jag yr i huvudet redan vid banvandringen. Det var ett ställe i mitten där det stod tre hopphinder i en cirkel och dom skulle man runt på 2 gånger medsols, sen blev det en runda på andra hopphinder motsols. Där var det inte mycket som kändes bra, och till slut så hamnade hon på fel sida om ett hopphinder och hoppade över. Så det blev en disk där.

 

Tredje loppet kändes enklare fast den skulle vara svårast. Det var en bra raksträcka i början, slalomingången var väl inte det ultimata. Men jag tycker det räcker ganska hyfsat och säga slalom ett par gånger så tar hon det. Det var ett ställe där som var lite knepig. Jag skulle gjort som jag tänkte från början, för hon rev ett hopphinder. Tom välte omkull hinderstödet. Sen fick jag ett stopp på henne. Hon skulle hoppa över ett hinder och ett helt om till ett annat som stod lite snett framför den. Jag hade lite bråttom där, tänkte skicka över henne för att sen springa tillbaka till det andra hopphindret. Men jag stannade ju till innan jag skickade henne över hindret, så då stannade hon också. Så vi fick 5 fel och en vägran, tio fel sammanlagt och kom på 15:e plats. 

 

Jag ser verkligen fram emot när vi skall börja tävla på riktigt igen. Funderar på att åka 2 dagar till Rättvik. De har en 4-dagars tävling där. Men klass 2 under 2 dagar, med 4 klass 2 lopp båda dagarna. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards