Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Ny vecka igen!

Av Marru - 14 januari 2013 21:53

Då började vi på den andra veckan på utbildningen idag. Idag har stått och svarvat hela dagen. Det var väldigt mycket och komma ihåg vid den maskinen. Men det kommer väl bitvis. Imorgon skall jag nog få svarva ett lod i mässing. Det var prat om det idag. Vi får väl se hur det blir med den saken.

 

Men jag har upptäckt en sak, jag har problem med skjutmåttet. Alltså inte med mätandet för det har jag ju gjort hur många gånger som helst. Det är nog mest mina ögon som har problem med skjutmåttet. Hade på eftermiddagen ganska ont i huvudet. Har ett par läsglasögon jag köpt på OK, jag får väl ta med mig dom imorgon och prova. Det är väldigt svårt att se vart dom där strecken möts på skjutmåttet.

 

Sen på eftermiddagen, sista timmen innan vi slutade så satt jag och lästa ritningsläsning. Fick en låda med modeller som skulle användas till det. 

 

Har idag bokat tid för klippning, så imorgon när jag slutar så skall jag åka och klippa mig. Ja, jag har bytt frissa, utan jag håller mig på hemmaplan fortfarande. Jag var lite orolig hur det skulle gå eftersom hon inte jobbar heltid. Men hon hade tid halv fem och fem på eftermiddagen.

 

Nu måste jag nog sätta mig och göra den sista rallylydnadsbanan till söndagens tävling. 2 st är färdiga, har bara nybörjarklassen kvar.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards