Colliekompisarna

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Marru - 16 januari 2013 22:13

Fortfarande ont i halsen. Just nu gör det så ont att jag knappt kan svälja. Men snart är det dags och lägga sig, och om det är nåt jag är bra på när jag har ont i halsen så är det sova   . Jag brukar stoppa en halstablett i munnen och sen är det bara och sova. Inte bra för tänderna dessvärre. Men vad gör man. Tror inte att jag skulle klara av och sova annars. Men jag hoppade över agilityträningen idag, och tror jag kommer att hoppa över rallylydnadsträningen imorgon också. Jag måste ju hålla mig på benen på söndag, då vi har en träningstävling i rallylydnad och jag skall döma. Ännu viktigare är det att jag håller mig frisk veckan efter. Då är det dags för domarprovet.

 

Idag har jag inte gjort nåt synligt i skolan, utan bara suttit vid datorn och försökt skriva program. Det är inte lätt. Man måste ju få klart för sig varför man skriver just den koden där och en annan där. Men det börjar klarna bit för bit. Kommer nog att fortsätta med det imorgon. Just nu håller jag på och skriver program till fräsmaskin. Hade ett par ritningar kvar och skriva på. Det där programmet görs i en simulator. Då skriver man in storleken först på biten man har, sen storleken på verktygen som används. Sen är det bara och börja titta på ritningen och få dit allt. Sen när man har skrivit så kan man klicka på simulatorn, och då ser man fräsen på datorn om den gör en bit som ser likadan ut som på ritningen. Det är ganska kul och hålla på med det, men väldigt ansträngande för huvudet. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards