Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Fortfarande ont!

Av Marru - 17 januari 2013 21:30

Vaknade vid 3-tiden inatt av att jag hade så ont i halsen att jag knappt kunde svälja. Tog en Zyx i munnen precis när jag gick och la mig. Men den hjälpte tydligen inte alls. Det enda som händer är att man blir bedövad i tungan. Känns nästan som om man varit hos tandläkaren. Så då tog jag en Vicks istället, och det kändes kanska bra när jag vaknade imorse. Men sen har det onda kommit tillbaka. Får väl hoppas att det ger med sig snart. Jag får väl hoppas att allt det jag tagit för det har hindrat mig från att bli ännu sämre. För ont i halsen är det enda jag har för tillfället. Ingen feber, täppt i näsan eller nåt sånt. Bara ont i halsen.

 

Just nu visar dom på nyheterna om vaccinet mot svininfluensan. I Finland har dom ju blivit väldigt noga med hur dom vaccinerar och vilka. Sen intervjuade de nån, vet inte om det var från Läkemedelsverket eller nån annan myndighet om det där. I Finland lär det visst ha forskats i dom här olika vaccinerna mot svininfluensan, och de kan inte helt utesluta att dessa inte har vissa biverkningar. Men den här svenska experten menade på att det inte är vetenskapligt bekräftat. Men jag tycker han verkade väldigt luddig. Sen var det en kvinna i studion som propagera för influensavaccin som fick en fråga om hon har tagit. Jag tycker hon svarde väldigt luddigt hon också. Lät mest som ursäkter till varför hon inte tagit. 

 

Vi skulle varit och tränat rallylydnad idag systrarna och jag, men jag hoppade över den idag så jag inte blir alltför dålig till helgen. 

 
 
Gunilla

Gunilla

18 januari 2013 00:01

Det där med att vaccinera sig, har jag aldrig gjort. Blir väldigt väldigt sällan förkyld eller sjuk på annat sätt. Var evigheters evigheter sedan. Det är precis som att virus inte biter på mig, tur det. Min sambo är ofta förkyld, men inte blir jag smittad av honom för det.

Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Pia

Pia

18 januari 2013 10:49

Stackare.. Du har visst åkt på ngt riktigt ordentligt!! Har du testat Echinea Force? Men det ska vara flaskan med röda solhatten på etiketten.. Kan ha stavat fel.. ;) Det brukar lindra ganska bra! Ta det nu lugnt tills du blir ordentligt frisk! Tror inte på vaccinationer! Blev erbjuden när jag jobbade förr, men har vägrat ta. :) Men du har ju farit runt som en liten tornado på allt möjligt.. Det kan nog påverka kroppen med.. Så vila nu så du frisk!! kroppen behöver det med emellanåt! Många krya på dig - kramar!! Pia

http://www.mimsan04.blogspot.se

 
Paula

Paula

18 januari 2013 11:15

Krya-på-dej! Jag har också följt debatten om vaccinet, vete sjutton om jag skulle ta sprutan!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards