Colliekompisarna

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Marru - 20 januari 2013 21:55

Imorse så bestämde jag mig för att stanna hemma från utbildningen imorgon och ringa till vc. Tänkte höra ifall dom vill ta en bakterieodling. Har ju alla fall haft ont i halsen i en vecka och det blir bara värre. Echinaforce har jag tagit redan när maken blev sjuk, och nu är den lilla flaskan tom, och glömde köpa nytt när jag var till affären. Men jag vet inte egentligen om det hjälper. Har alltid tagit det när jag har känt symptom på att bli dåligt, men jag vet inte om det har haft nån effekt. Alvedon har jag ätit hela veckan. Nån varm dryck känns inte vidare lockande för tillfället. Åt ju mat här på eftermiddagen, och vilken pina det var. Har ju ätit så mycket halstabletter så att tungan rullar sig av smärta när jag äter eller dricker nåt varmt. Jag vill inget annat än att bli av med detta till nästa helg. Det är ju då jag skall göra domarprovet i rallylydnad. Vad jag saknar halstabletten som fanns på 80-talet. En sån i munnen så var halsen bedövad i flera timmar. Det kanske var för starka när dom slutade med dom. Det finns samma ämne i Bafucin, men troligen inte lika mycket.

 

Idag hade vi då träningstävling i rallylydnad. I nybörjarklass hade vi skapligt med startande, men i dom andra var det sämre. Det var bara 3 i fortsättningsklass, och 3 i avancerad. Men i nybörjarklassen var det ca 20. Det var ett ekipage i nybörjarklassen som gjorde en kanonfin runda, och fick 100 poäng. Sen fanns det några nya som jag inte sett på tävlingar förut. Det var ganska mycket spring på slutet på banan, och alla ojade över alla svängar som skulle göras i språng, och hur bra det gick sen. Ytterligare ett bevis på att man inte skall ta ut problemen i förskott. Jag tycker ju att när det är träningstävling, så skall banan vara lite svår. Då upptäcker man kanske att det här är nog nåt som vi inte tränat på så mycket. Då har man igen det när man åker på en officiell tävling nästa gång. Jag brukar säga om det är nån som ojar över nånting, tex mycket vänstersnurrar eller nåt, att det är väl TRÄNINGSTÄVLING. Jo, det håller dom med om. När det är träningstävling så finns det ju inget press på att man måste klara sina 70 poäng. Anser jag alla fall. En träningstävling ser jag mer som en bekräftelse på att man tränat tillräckligt, eller att man behöver träna mer på nåt.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards