Colliekompisarna

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Marru - 21 januari 2013 23:30

Imorse ringde jag till vc, och jag fick en tid till våran distriktssköterska här så jag slapp åka in till Smebacken. Hon tog en titt i halsen och konstaterade att det var ju svullet där. Sen hämtade hon den där hemska bomullspinnen och tog bakterieodlingen. Fick vänta ett tag, sen kom hon med svar. Det fanns ju lite streptokocker där, så det blir en penicilikur då. Skulle få hämta ut medicinen efter kl 17. Maken skulle alla fall in till Smebacken och hämta så han fick hämta ut det. Vilket påminner mig om att jag måste påminna han om körkortet, om  han nu inte lagt tillbaka den i min plånbok. När han kommer hem så säger han att det var dyr medicin, gick på nästan 300 kr. För lite penicilin tänkte jag. Men när han gav mig påsen så fanns det både penicilin, nåt man skulle blanda med vatten och gurgla med och Paracetamol 1g   . Dom 2 första förstår jag ju, men var fick han det sista ifrån. Ok, visserligen brukar jag ta det i normala fall, och Diklofenak när jag har ont i fötterna. Och det hade blivit dags och förnya det receptet snart. Jaja, huvudsaken är att jag fått medicin mot halsen, och hoppas på att slippa det onda snart.

 

Det där med gurgla provade jag på ikväll. Vet inte om det gick så bra. Jag försökte med lite i början, och försökte få till det. Men det kändes mest som om jag skulle drunkna eller nåt   . Det där gurgelvattnet skall ha en bedövande effekt, och man skulle försöka undvika att svälja det. Man skall gurgla med det 3 gånger per dag efter man har ätit.

 

Det där äta har ju varit lite överskattat idag. Gjorde korv stroganoff, och det kändes mest som en pina att äta. Inte smakade det nåt heller. 

 

Det är ju tur att mamma har gått på antibiotika. Tror hennes tabletter har tagit slut nu i helgen. Så då får jag hoppas att jag alla fall inte smittat henne med eländet. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards