Colliekompisarna

Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Marru - 22 januari 2013 23:29

Jag kör väl med ett par veckans frågor idag. Frågorna hittar du här.

 

Den här veckans handlar om teknik.

 

Teknik

 

1. Har du egen egen dator? Vilken typ?
Japp, en laptop.

 

2. Hur viktig är datorn för dig? Vad gör du med den i huvudsak?
Jätteviktig! Mycket, paint shop är det roligaste. Sen blir det fb, och en del spel där och mycket mer.


3. Har du en smartphone, vilken?

Nej, jag är tillräckligt smart så jag behöver ingen   


4. Hur viktig är mobiltelefonen för dig? Vad gör du med den i huvudsak?

Ganska viktig. Ringer, och har den som en säkerhet när jag är ute och åker.


5. Finns det någon teknisk ”pryl” du önskar dig och isåfall vilken?

Inspelningsbar digitalbox.

 

Sen har vi förra veckans frågor som handlar om jul och nyår.

 

Jul- och nyår

 

1. Var du ledig under jul- och nyårshelgen?

Ja, är arbetslös.


2. Blev helgerna som du förväntade dig?

Japp, lungt och mysigt.


3. Fick/gav du många julklappar?

Vi hoppade över julklapparna i år.


4. Hur viktiga är julklapparna för din del? Både att ge och få.

Visst är det kul, men man klarar sig utan. Det roligaste tycker jag är att ge. Spännande och se ifall man lyckats och överraska den som får julklappen. En gång så gav jag maken en necessär med allt som hör till den. Bara det att jag hade paketerat varenda lite pryl. Ett paket med tandborsen, ett med tandkrämen osv...


5. Har du några nyårslöften?

Nej!

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards