Colliekompisarna

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Marru - 4 februari 2013 21:52

Då är vi åter i början av en ny vecka. Idag började jag med att fräsa klart mina bitar jag började med i förra veckan. Man blir alltid lika fascinerad när man upptäcker hur lätt nånting är som man trodde var jättesvårt. Nästa övning i pärmen är ett skruvstycke. Skall bli kul och börja med den, men när det blir vet jag inte. Kanske denna vecka. På eftermiddagen så hade jag teori. Ritningsläsning! Och jag var så inne i det så jag glömde eftermiddagsfikat. Det hade redan gått 10 minuter över tiden när jag tittade på klockan, och då var det ingen idé att gå och fika. Svetsarna har ju sina raster efter oss. Så min apelsin ligger kvar i skåpet och väntar på morgondagen.

 

Idag provade jag ett nytt recept när jag kom hem. Franska färsbiffar, och det vart kanongott. Klyftpotatis till var det också. Det är ju franska örter i dom där biffarna, och det är min favoritkrydda. Kommer inte ihåg vart jag hittade receptet, men jag antar att jag skrivit det från nån tidning.

 

1 påse fransk löksoppa, blandas med 1 dl standardmjölk. Låt det stå i 10 minuter. Blanda sen i 2 tsk franska örter, 1 vitlöksklyfta och grovmalen svartpeppar och 400 gr fläskfärs.  Gör biffar och stek i stekpanna. 

 

Efter maten så satt jag här och kollade mailen mm. Sen tog jag systrarna ut på en kvällspromenad runt byn. Eftersom jag inte kan gå morgonpromenader med dom så får jag väl gå på kvällen istället. Jag börjar för övrigt känna mig ganska bra. Har inte tagit en endaste halstablett idag. Fast jag kände när jag gick kvällspromenaden att det kändes lite tungt mot slutet. Man börjar få en liten rutin i det här. När jag kommer hem så börjar jag laga mat, och samtidigt så diskar jag   . Sen när det är gjort så slappar jag en liten stund, och sen gör jag nåt tex går ut med systrarna eller nåt annat.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards