Colliekompisarna

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Marru - 13 februari 2013 21:46

Ja, eller den andra delen av dagen, den efter skolan. Det sa bara svisch, och snart är det dags och lägga sig. I skolan har jag idag fräst spår på nåt som skall bli en lös back på mitt skruvstycke. Fast jag kan bli lite irriterad på killarna där. Det är alltid nån där och skall fråga en sak, då främst varför jag gjort så. Då brukar jag bara säga att läraren har sagt att jag skall göra så. Jaha, säger dom då. Jag skulle gjort så. Jaha, men jag har aldrig hållt på med det här, så då gör jag som lärarna säger. Har också kommit fram till att det är tur att jag inte äter ketchup. Det är en av killarna som alltid som när han har pasta med sig, och ser att nån har ketchup utbrister glatt "åååh, har du ketchup, får jag ta lite?" . Hur ofta händer det att personen som får frågan säger nej. Men hur ofta händer det att han frågar efter ketchup. Lite irriterande med personer som sätter sånt i system, att aldrig ha med sig själv utan alltid tigger av nån annan som har tagit med sig. Jag tror inte det är nån av oss som går där som har mer pengar än den andra. 

 

Nu skall jag sluta upp och reta mig på dom. När jag kom hem så började jag med maten. Strömming i ugn och hemmagjord potatismos. Det vart verkligen gott. Sen var det bara och ställa sig och diska. Jag har sagt åt maken säkert hundraelva gånger att han skall skölja tallriken när han ätit. Men han gör aldrig det, han blir bara sur över att jag gnäller. Men idag sa jag åt han att han får börja göra det, att nu har jag stått helt i onödan i 20 minuter och försökt få upp avloppet i diskhon. Till slut så fick jag fart på den. Ibland så brukar han lägga en tallrik i diskhon som det är mat på, och när jag påpekar det så blir han sur. Hur kul är det och diska när det flyter mat i diskvattnet. Tänk om man fick han och inse att om han gjorde rätt på en gång så slapp man säga åt han. Jag trodde ju faktiskt att han är vuxen, och att jag inte skall behöva agera mamma åt han. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards