Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Återigen en ny vecka!

Av Marru - 25 februari 2013 22:05

Då har Dalarnas sportlovsvecka börjat. Fast jag går i skolan så har jag inte sportlov   . Jag hade verkligen kunnat ha sportlov idag, för det hände inte så mycket i skolan. Jag fräste 2 skåror till mitt skruvstycke. Sen när vi tänkte att vi skulle börja skruva ihop bottenplattan med dom fasta backarna, för de skall samborras så hittade vi inga skruvar. Ändå så var läraren säker på att det var en till järnaffären och köpt en låda. Men vi hittade dom ingenstans. Så på förmiddagen hände det inte mycket mer. Hände inte mycket mer på eftermiddagen heller. Håller fortfarande på med trigometrin. Nu har jag så svåra uppgifter att inte ens lärarna klarar av dom   . Så det vart inte mycket gjort på eftermiddagen heller. Jag bävar för provet. Håller ju på med sista testet före provet. 

 

Sen efter skolan var jag med mamma till vc, så hon fick sitt bandage utbytt. Det vart ju inget pk-prov för henne den här veckan. Ja, då har det där såret börjat vara, och bandaget behöver bytas oftare. Det har fram till nu bytts en gång i veckan. Men på onsdag skall hon till Falun på ortopedmottagningen. Så vi får väl se vad dom säger där om armen. Jag har ju så långa dagar på skolan redan som det är så jag vill inte behöva åka till henne också efter skolan för att byta bandaget. Gör hon det på vc så kostar det ju 300 kr per gång. 100 kr dit med sjuktransport, 100 kr i vårdavgift och 100 kr hem med sjuktransport. Jag tycker det är skandal med avgiften på sjuktransporten. Det är nåt på en km till vårdcentralen från mamma, och betala 100 kr dit och 100 kr hem. Visserligen så tror jag avgiften 100 kr oavsett vart hon åker. Men hon åker mest till vårdcentralen, nästan varje vecka. 

 

Hade tur idag att maken hade gjort klart maten när jag kom hem. Så jag åt, sen tog jag ut Lizzie och tränade lite med henne. Tränade tasstarget, och Lizzie sprang så glatt till musmattan, och när jag klickade så kom hon till mig. Maken satt ute och rökte och tittade på. Efter en stund sa han att den där hunden är ju knäpp. Springa fram och tillbaka för lite godis.  Senare i veckan så skall jag lägga till koner och markering för att göra en ruta, och sen musmattan där.  Sen tränade jag lite backa framför, och på båda sidorna. 

 

Jag gick och la mig tidigt igår, och somnade nästan på en gång. Sen vaknade jag strax efter 3 på natten och funderade lite över  att det kändes lite konstigt. Såg att det var tänt i hallen. Så jag låg och funderade lite över vad som var på gång. Då hade maken glömt och släcka där. Vi har ju fönsterlampor i köket och dom släcks inte förrän halv tolv. Så ibland så tänker man inte på att det är tänt i hallen när man lägger sig.

 
 
Ingen bild

Helen

26 februari 2013 09:10

Kul när inte ens lärarna vet hur man ska göra... Det är lite som när jag gick på gymnasiet. Vi hade en liten svarv som det inte fanns någon instruktion på och lärarna visste ingenting. En klasskompis och jag fick i uppgift att lära oss den och sen visa de andra.
Ja, lilla Ceres har kommit hem. Han är en ganska skällig och busig pojke, men han kan även koppla av ordentligt. Jättekul att klickerträna honom, han börjar redan bjuda massa beteenden. 2 felklick och jag fick en valp som istället för att ställa sig från sittande, backade sittande och reste sig och snurrade ett varv. Nu testar han det varje gång. Just nu klickar jag i stort sett allt han gör för att han ska testa mycket saker.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards