Colliekompisarna

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Marru - 28 februari 2013 22:35

Idag har vi haft miljö och hälsa på skolan idag. Fast den här gången gällde det inte tex arbetsmiljö, utan vår natur. Vi tittade bla på en film som var väldigt lång och seg. Visst var det fina bilder, men den var på engelska. Och när man är trött så orkar man inte koncentrera på nån som sitter och mal på ett främmande språk. Efter lunchen så tittade vi klart filmen, och sen gick vi ut på en promenad. Det var väl dagens räddning. Hade man behövt sitta där inne lite till så hade jag nog somnat   . Men vi fick alla fall sluta en halv timme tidigare. Fast jag var lite sur på morgonen för att vi blev lurade dit en halv timme för tidigt. Svetsarna hade fått reda på att vi börjar kl nio, men till oss sa dom halv nio. Men men nu är det gjort. Imorgon blir det fortsättning.

 

Efter att jag ätit så åkte jag med systrarna blå på rallylydnadsträning. Tränade lite lydnad med Lizzie först. Lite linförighet, och rutan. Sen tränade jag lite fjärren, men idag var hon knepig. Hon ville inte sätta sig utan låg bara där och skällde   . Sen blev det dags för rallylydnad. Upptäckte att jag måste träna på att gå runt Lizzie när hon är på min högra sida. Hon tyckte inte riktigt om när jag gick runt henne när hon stod på min högra sida.  

 

När vi höll på och tränade så ringde min mobil. Men det är så dålig mottagning i hallen så jag fick aldrig nån kontakt där. Men så började vi bygga agilitybanan till lördagens tävling, och då stod jag på ett ställe i hallen att det var mottagning, och just det ringde det. Då var det från en klubb och undrade ifall jag kunde döma hos dom. Nu börjar det bli lite väl mycket, så nu tänker jag dra åt handbromsen. Jag går ju i skolan under veckorna. Nästan 10 timmar är jag borta hemifrån varje dag. Måste ju få tillfälle och vila upp mig nån gång. Sen kanske det kommer en valp i huset, så jag måste ju tänka på det också. Nu är det ju så att den utbildningen jag går på så har jag inget sportlov, påsklov och studiedagar. Utan det är skola varje vardag. Så jag tänker inte tacka ja till fler tävlingar före hösten. Nu räcker det. Vi har ju egna tävlingar på klubben också. Sen är det agilitytävlingarna. Dom går i första hand för mig. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards