Colliekompisarna

Alla inlägg under februari 2013

Av Marru - 3 februari 2013 19:47

Vi vaknade till en härlig dag idag, och en agilitytävling hade vi framför oss. Jag funderade lite hur jag skulle göra, men så bestämde jag mig för att gå morgonpromenaden hemma med systrarna innan vi åker. Måste ju alla fall hämta bilen från garaget, så då kunde jag ta den när jag var på väg hem med tjejerna. Man har ju en del grejer och släpa på när man åker iväg. Täcken, ryggsäck mm. 

 

I Norberg så var det samma personer som vanligt på våra Vintercupstävlingar. Förra gången så hade vi en del nya, ända från Tierp. Men inte idag. Det var agilityklass x 3 på schemat idag. I första loppet hade Lizzie en tidig start, och Clara som fick följa med en sen. Jag var lite orolig över hur det skulle gå idag. Hur jag skulle orka springa, och hur mycket jag skulle börja hosta. Lizzie gick väldigt bra idag, hon tog tom slalomet som hon skulle. Men vi fick 5 fel på ett kontaktfält. Jag vart förresten lite fundersam efter banan om jag gjort rätt. Kändes lite konstigt att ta balansen 2 ggr. Men det gick bra ändå. Vi kom på 10:e plats i det loppet.

 

Sen vart det Claras tur. Dom två första hopphindrena gick bra, sen in i en böjd tunnel. Sen stod det 2 hopphinder framför den böjda tunneln. Hon skulle hoppa över den ena, och där står jag och väntar på att hon skall komma ut från tunneln. Jag står med näsan mot det hoppet, och tittar på henne när hon kommer ut ur tunneln, och visar på det hopphindret. Clara tittar knappt mot mig utan springer mot det andra hopphindret. Jag står där och ropar på henne. Men hon hade visst knäck i lurarna idag. Det enda jag kunde säga åt henne var "hur tänkte du nu"   . Ja, vi sprang väl runt banan i alla fall.

 

Nästa lopp var Clara först ut, och det var samma start som i det förra. Så nu tänkte jag att nu skall hon inte ta fel hopp. Så jag stod närmare tunneln och tog emot henne, och det gick bra. Men i ena änden av hallen så stod det en till böjd tunnel också. Man skulle hoppa över ett hopp, in i tunneln, sen slalom och över samma hopp igen. Men den gången skulle man in i den andra ingången. Men inte Clara inte. Hon tänkte säkert " jag gick i den där andra ingången förra gången, och du verkade nöjd med det, så jag kör på samma igen"   . Så där får man stå som en idiot igen. Jaja, det gick som det gick det där.

 

Sen var det dags för Lizzie.  Början gick bra, men vad gör hon då. När hon kommer ut från tunneln i början så får hon syn på hinderfixaren som sitter på en stol efter väggen. För det första har inte Lizzie sprungit till en hinderfixare på år och dar. För det andra var det en person som vi inte träffat på så ofta eftersom hon gått i skola på annan ort och bara varit och tränat på loven. Men hon trodde att Lizzie kanske kände doften efter nåt hon ätit precis innan. Så vi fick 5 fel där också. Men annars så gick allt bra. Lizzie kom på 13:e plats där.

 

I tredje loppet fick jag stryka Clara. Maken var ju också där med sin egen bil, och han ville åka hem. Men så upptäckte han att ett bakdäck var alldeles platt på min bil, så han sa åt mig att spring bara med Lizzie och stryk Clara. Så jag gjorde väl det då, men väldigt motvilligt. Där var det en knepig start. Man skulle ta ett hopp, sen skulle man ta nästa hopphinder från andra hållet. Men vi fixade det ganska ok. Men på tredje sista hindret fick vi en vägran. Nån placering i det loppet vet jag inte.

 

Men det gick trots allt bra och springa idag. Fick inte nån hostattack på hela dagen, trots att jag var lite orolig för det. I torsdags när vi var och tränade så då fick jag hostattacker lite då och då. Men orken var det lite si och så med. Jag vart ju helt färdig efter första loppet med Lizzie. Maken muttrade åt mig, att du skulle ju konditionsträna varannan dag, och du har inte gjort det. Men hallåååå, jag har ju varit sjuk. Då kan jag ju inte träna. Jag väntar och ser en vecka till, sen sätter jag nog igång igen. 

Av Marru - 2 februari 2013 23:16

denna härliga dag slut. Vi hade ju klass 1 tävlingar på klubben och jag har varit funktionär. Det var återigen en hel del nya ekipage som man aldrig sett förut. Det är ju ett bevis på att agilityn växer. Banorna var nog knepigare än vad dom såg ut från sidan, för det var väldigt många som diskade sig idag. Men det var ju nån som fick pinne alla fall. Det var lite trångt i Norberg idag för dom hade skidtävling också idag därborta, i skidorientering   . Hörde förra helgen när det var en dam som sa att dom hade visat bra program på tv från skidorienteringen i Falun. Skidorientering tänkte jag, hur svårt kan det vara. Det är ju bara och följa spåret. Men tydligen är det inte så. Fick det förklarat för mig senare att de har olika rutter som man följer. Men inte var det mycket snö därborta. När jag svängde in mot Nordansjö så var skogen alldeles grön på höger sida.

 

Imorgon är det då dags för oss och tävla. Jag tror jag tar Clara med mig också. Hon får väl springa om hon känner för det. Hon har alla fall varit väldigt pigg på slalomet när jag har provat det med henne. Kanske är hon en sån som inte vill hålla på för mycket. Kanske skall skippa tränigen helt med henne och bara tävla då. Maken brukar säga att det bara är dumma hundar som tränar, smarta hundar tävlar bara   .

Av Marru - 1 februari 2013 22:47

Vad veckorna går fort. Känns som om det var alldeles nyss det var måndag. Fast jag hostade ju nåt så otroligt då. Idag har jag inte hostat alls lika mycket. Men jag har varit ute på golvet och jobbat hela dagen. Har ju stått vid fräsen, och fräst till 2 st bitar som skall senare användas till nåt annat. Fast jag blir lite irriterad där när den ena säger ett och nästa kommer och säger nåt annat. Tex så hade jag ju börjat på bitarna igår. Jag gjorde som den som var där på eftermiddagen, eller hon är ju där hela tiden. Jag fräste bitarna på motsatt sida. Men han som var där nu, han jobbar bara halvtid. Och han sa att man skulle fräsa en sida först, sen vända biten en kvart, och fräsa den sidan. Annars kunde man få problem när man skulle sätta fast bilen ordentligt. Och det upptäckte vi ju igår. Vi fick ta till hjälpmedel för att få biten och sitta fast ordentligt. 

 

Sen när jag vart klar med dom 2 första bitarna så frågade jag vad jag skulle göra nu. Då sa han som jobbar deltid att jag kan fortsätta på nästa i pärmen, men den som kom direkt efter den jag hade gjort, den brukar dom hoppa över. Men jag skulle alla fall gå och fråga den andra ifall hon hade tänkt att jag skulle kanske göra nån teori. Nej, jag kunde fortsätta på nästa i pärmen. Jo, men den kunde jag hoppa över sa den andra sa jag. Nej, allt i pärmen skulle göras. Sen om man gör dom i ordning eller inte spelar ingen roll. Men allt skall göras. Så jag började med nästa bitar. Sen vart det ju fredagsstädning en timme innan vi slutade. 

 

Efter skolan så åkte jag hem till mamma. Vi åkte en sväng till kyrkogården, och sen till affären. Satt hos henne och fikade en stund, och sen hem. Nu har jag tömt USB-stickan som jag skall ha med mig imorgon till agilitytävlingen. Provade ju vid förra tävlingen ifall det gick och spara resultaten på den, och sen importera dom i SBK-tävling. Det gick ju kanonbra.

 

Ja, imorgon har vi aglitytävling för klass 1, och jag skall vara funktionär hela dagen. På söndag är det dags för Vintercupen. Då skall Lizzie och jag tävla. Hoppas jag orkar springa. Det är knappt så jag orkar gå härifrån till garaget. Funderar hur jag skall göra med rallylydnadstävlingen som skall stängas ner inatt för anmälan. Trodde det var förra natten, men det var det inte, utan det är inatt. Och vi har redan fått alldeles för många anmälda så att det kommer att bli lottning. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards