Colliekompisarna

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Marru - 10 mars 2013 22:05

Idag har vi haft vinterns sista Vintercup. Det var 3 ggr hoppklass idag. 2 av klasserna var väl egentligen klara vem som skulle vinna. Det var bara i small där den som ledde cupen kunde bli hotad av den som var tvåa. Det syntes också på hans sista lopp. Han var bra nervös när han sprang sista loppet   .

 

Hur gick det för Lizzie och mig då? Ganska bra. Banorna var ganska svåra att komma ihåg. Men det var bara en bana jag hade lite problem med. Men första banan gick ganska bra, tom slalomet. Det var på slutet hon kom lite snävt på ett hopphinder och rev det. Jag är ju inte van att hon river. Blir lika överraskad varje gång. Vi fick 5 fel och tidsfel på första loppet, och 11:e placering.

 

Andra loppet var lite knepigare att komma ihåg. Jag hade planerat hur jag skall göra. Men när det var vår tur så glömde jag bort mig ett tag och placerde mig helt fel. Så jag fick springa på utsidan av alla hinder. Blir det galet i början så blir det för det mesta galet hela vägen. Det blev strul i slalomet bla. Så det loppet diskade vi. 

 

Tredje loppet var ännu värre och komma ihåg. Men det gick bra på den biten. Men det var en ganska knepig bana så det gick ju inte så snabbt precis. Men trots det så kom vi på 6:e plats, tror jag. Det var ett par hundar kvar när jag tittade på resultatlistan. Men jag har för mig att de inte tog sig i mål. Det om nåt säger ju en del av banan, för vi hade ganska bra med tidsfel. 

 

Så nu får vi vänta ända till påsk på nästa tävling. Det blir 2 dagar i Rättvik, 4 lopp båda dagarna. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards