Colliekompisarna

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Marru - 13 mars 2013 22:25

Vilken härlig dag det blev idag, trots att det är bitande kallt igen. Vi började ju inte förrän 10 idag i skolan. Jag gick upp 1 timme senare idag än vanligt, så jag hann gå en morgonpromenad först med systrarna och en med Micki och Farina. Sen var det bara och åka till skolan. 

 

Sen var det full sula hem igen för att hinna äta och sen åka till Norberg och agilityträningen. Det har börjat vara mycket folk på agilityträningarna idag. Men vi hade ett par kortbanor och träna på. Sen hade vi ett extra långt slalom också. Lizzie gick inte ur en endaste gång idag. Fast hon gick inte så värst fort heller idag. Ändå så försökte jag busa upp henne lite. En av kombinationerna var starten från helgens tävling. Nu så såg jag klart och tydligt hur jag skulle gjort den starten. Hade sparat en del tid på att göra som jag gjorde idag på träningen. I söndags så fick jag lite stopp där vid ett tillfälle. 

 

När vi tränat klart så gick jag ut med Lizzie, och då märktes det vad kallt det var. Hon fick kramp där hon gick i lössnön. Så hon fick pinka lite snabbt sen la jag henne i bilen. Efter det gick jag in igen och hjälpte till och plocka undan hindrena. Det är nåt vi slipper hålla på när vi är i Semla. Plocka undan hindrena för rallylydnaden. Men på vintern så måste vi göra det för att få plats i hallen.  Imorgon är det kortbanor som gäller. Fast före rallylydnaden skall vi ju träna lydnad. Jag får väl fortsätta och träna fjärren. Hon har ju fått för sig att hon inte skall  sätta sig när jag kommenderar sitt, utan hon bara ligger och gafflar.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards