Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 15 mars 2013

Quizle - veckans fråga!

Av Marru - 15 mars 2013 23:02

Den här veckans frågor hittar ni här. Och mina svar på dom kommer här   .


Mello

 

1. Såg du melodifestivalen igår kväll? Om inte, varför?

Ja!


2. Vann rätt låt? Om inte, vem tycker du borde ha vunnit och varför?

Nej! Jag gillade Louise Hoffstens låt. Den låter var inte lik dom andra, 


3. Vad tycker du om att andra länder får vara med i vår omröstning?

Tycker att det räcker med att det egna landet röstar.


4. Vad tycker du om melodifestivalen generellt?

Jag tycker inte alls om det nya upplägget med dubbla telefonröstningar.  Som jag skrivit förut så får Telia in sjukt mycket pengar på desssa telefonröstningar. Ok, en del går ju till bra ändamål. Men jag tycker att det blir alldeles för långrandigt. I Finland har dom gjort om allt. Dom kallar tävlingen för Den nya musikens tävling. Visserligen tycker jag inte det var mycket nytt över låter som vann. Jag hann inte med att titta på tävlingen i år, men förra året var det mycket bra låtar med där. Publiken får ingen möjlighet att rösta förrän på slutet. I början är det bara en jury på 4 personer som bestämmer vilka som går vidare. Tror publiken inte får nåt att säga till om förrän i semifinalen. 


5. Vilken är den bästa melodifestivallåten genom tiderna?

Det kan ju inte vara annat än Waterloo. Sen finns det många andra som jag gillar. Som Finlands låt med Hanna Pakarinen som heter Leave me alone, eller Kaija Kärkinen med Hullu yö. 

 

 

 

 
 
Paula

Paula

16 mars 2013 08:50

Hej, Pakarinens låt var grym! Årets är en vanlig slagdänga, ganska naiv och tråkig, jag gillade han som kom tvåa med en fin ballad
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards