Colliekompisarna

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Marru - 23 mars 2013 23:17

Här är det full rulle som vanligt. Det är ju tur att det är natt emellanåt, för nätterna sover jag alla fall hemma. Men jag har varit hos mamma på förmiddagen. Sen när jag åkte hem så var det bara och börja stryka kläder för att åka iväg till Borlänge till kvällen.

 

Men om jag börjar med gårdagen. Var så trött på kvällen att jag inte orkade skriva. Började morgonen med teoriprovet. Den gick bra, hade bara 4 fel på den. Sen var det dags för uppkörning. Först fick jag köra upp med motviktstrucken, det gick bra. En felfri runda blev det, med lite tidsfel   . Fast tidsfelen var jag inte ensam om, men felfri runda var jag ensam om.  Sen efter det var det dags för skjutstativtrucken. Han som hade hand om uppkörningen hade lite svårt att hålla tyst. När jag var på väg runt tunnan första gången så hörde jag han säga fortare, och han fällde en del andra kommentarer efter banan. Jag tappade koncentrationen för jag vart irriterad. Sa åt han senare att han får inte prata vid det tillfället. Men han ville visst bara hjälpa mig att fixa körningen. Tack för det   . Han den andra läraren som hade huvudansvaret pratade aldrig nånting när man var ute på banan. Så det blev att göra ett nytt försök med den. 

 

Jag sa att jag kör den en tredje gång, och går det inte då så skiter jag i det och åker hem. Innan vi som skulle köra om fick göra det så visade han oss ett knep för att ta runt tunnan första gången. Så jag bestämde mig för att prova den. Problemet var bara det att jag inte vågade ta ut tillräckligt nära pallarna som stod i en ring runt tunnan, så jag flyttade tunnan nästan hela tiden. Sen vid pallstativet så kollade jag för mycket bakåt istället för på pallstativet. Vet inte om han hade godkänt mig ifall jag hade haft ögonen dit lite mer. För han lät lite tveksam på hur han skulle göra. För han såg ju att jag fått till körningen ganska skapligt. Men han ville att jag skulle prova en gång till. Jag sa att jag hade bara tänkt ge den en tredje chans. Men så övertalade han mig att prova en fjärde gång. Men innan det skulle jag köra ett par varv runt tunnan som han visade. Den här gången så slickade jag nästan pallarna med trucken, med resultatet att trucken var minst en halv meter från pallen i mitten. Så då provade jag och köra upp en gång till då. Allt gick bra runt tunnan, fram till pallstativet, vred trucken rätt så jag hamnade mitt för pallen också. Det var bara upp med pallen på gafflarna och ta ner den andra och åka. Jovisst! Men när jag skulle åka runt tunnan igen fick jag problem. För den är gången skulle man åka runt tunnan så nära som möjligt istället. Jag kom för långt ifrån, och sen slog det helt tilt i huvudet. Så jag frågade läraren om jag fick ge upp. Japp, det fick jag. Sen hjälpte han bort mig ur min knipa. 

 

Han sa att jag kunde komma dit senare och öva på den trucken och köra upp sen. Men jag sa att det var bra för mig. Att jag fyller 50 år snart, så jag tror jag klarar mig utan den trucken i 15 år till. Han skrattade bara, och han höll nog med mig på den fronten. Fast han hade fyllt 50 när han körde upp för den trucken sa han. Så jag fick kort för 3 truckar utav 4. 

 

När jag åkte hem därifrån så tänkte jag för mig själv, yes slipper åka till Borlänge imorgon. För att sekunden efter konstatera, h-e jag skall till Borlänge imorgon. När jag kom hem därifrån så tog jag systrarna på en promenad på hälsospåret. Gick en vända med Micki och Farina också på eftermiddagen. Var så trött på kvällen att jag gick och la mig tidigt. 

 

Imorse så vaknade jag redan kl 6. Försökte somna om, men gav upp efter en halv timme. Så jag satt mig vid datorn en timme, och sen gick jag ut på med hundarna. Ett besök hos mamma, sen hem och stryka kläder. Vi har idag varit och spelat på en föreningsfest. Det var föreningen för finska krigsbarn som hade sitt 20-års jubileum. Tänk att det under andra världskriget var ca 72 000 barn som skickades till Sverige från kriget i Finland. En del har nog blivit kvar, en del har flyttat tillbaka till Finland för att flytta tillbaka till Sverige när dom är vuxna. Så vi var och spelade där, och det gick bra.

 

Imorgon är det agilityträning på schemat.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards