Colliekompisarna

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Marru - 12 maj 2013 22:56

Idag så skulle jag och Lizzie iväg på årets första rallylydnadstävling för våran del. Men vi fick sovmorgon idag. Avancerad klass skulle inte starta förrän ca kl 13. Vädret såg inte alltför hoppfullt ut. Men vi klarade oss från regn. Men dom som hade varit i Dala-Floda hade fått vara med om många varianter vädermässigt. Jag och systrarna klarade av morgonpromenaden torra, men när maken gick med Micki och Farina så började det helt plötsligt vräka ner. 

 

Det var mycket bekanta där på tävlingen. Tom en från Lund som gick domarutbildningen samtidigt med mig. Då är man tävlingssugen   . Har ju inte sett henne sen vi gick utbildningen för ett år sen. Lizzie träffade några som ville prata och gosa med henne. Bla en person som skulle skriva åt henne som skulle bakdöma på banan vi skulle gå först på. Den banan var väldigt enkel, så jag trodde att det skulle bli en enkel match. Det började ju ganska skapligt. Men så kom vi nära tältet, och Lizzie tänkte att henne där känner jag, henne skall jag hälsa på. Vilket betyder att vi vart underkända. Annars så hade vi fått 72 poäng. Det är kanske en liten nackdel att domaren fortsätter och döma efter att man blivit underkänd   . Fast nu har jag lärt mig en sak. Lizzie skall i fortsättningen inte få hälsa på nån som kan tänkas befinna sig i närheten av banan i samband med tävling. 

 

Andra banan var rena katastrofen. Hon var inte med alls. Moment som hon fixar galant på träningarna, gick inte alls idag. Protokollet vart fullt av sen, pos och bris. Domarens kommentar var lite disträ   . Om det där var lite disträ, hur är då en hund som är mycket disträ. Då måste den ligga och halvsova på banan   .

 

Nu dröjer det ett tag innan vi kan tävla rallylydnad igen. Våran nästa tävling är en agilitytävling om ett par veckor.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards