Colliekompisarna

Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Marru - 9 juni 2013 22:40

Idag var det agilitytävling i Dala-Floda. När jag åkte hemifrån så såg det ganska mörkt ut. Tunga moln, och det regnade faktiskt ganska rejält när vi skulle till och åka. Men ju närmare Dala-Floda vi kom desto ljusare vart det. Före Grangärde så höll jag på att köra på ett rådjur. Den kom ut från buskagen bara ca 5 meter från bilen. Jag hann inte ens bromsa förräns den var borta. När vi kom till Dala-Floda så var det soligt och fint. 

 

Vi hade en lång banvandring i agilityklass. Den räckte hela tiden som large-ettan körde på hoppbanan. De turades om på banorna. Under tiden man körde agilityklass, så byggde den andra domaren om hoppbanan till nästa klass osv. Lizzie hade startnummer 1 i agilityklass, och det tycker jag är ganska bra. Tycker det är ganska tråkigt och gå och vänta på våran tur. Nu har det dom sista gångerna gått bra i slalomet. Hon har inte gått ur på länge. Gungan gick också ganska skapligt idag. Kanske innan säsongen är över så kommer vi över gungan relativt snabbt, om det inte händer nåt igen och vi får börja om från början. Men alla fall så tog vi oss runt banan utan några hinderfel, men 13.58 i tidsfel. Slalomet och gungan gör en hel del till där. Så sluttiden blev 55.58, och en 6:e placering.

 

Vi behövde inte vänta länge på nästa klass. Där var det lite kluriga ställen. I början så var det ett ställe där jag bestämde mig för att vi borde fixa ett bakombyte. Jag trodde att hon skulle ha så pass mycket fart. Men inte, jag fick jaga på henne. Skulle trots allt gjort ett framförbyte där. Men slutet däremot gick väldigt bra. Är det så konstigt när det var en lång raksträcka, och det var bara och springa på   . Men trots det så var jag långt före henne i mål. Där hade vi 12.61 i tidsfel. Sluttid 50.61 och en 7:e placering.

 

Så i det stora hela är jag nöjd. Gungan gick skapligt, slalomet tog hon hela. Det är bara farten jag inte är så nöjd med. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards