Colliekompisarna

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Marru - 18 juni 2013 21:55

Första arbetsdagen på Swellex, eller ERB som dom envisas att kalla avdelningen för. Det är snart 5 år sen jag slutade där. Aldrig trodde jag att jag skulle hamna där igen. Men nu är man där alltså. Men jag blir inte utan semester om nån nu tror det. 3 veckor skall jag ha alla fall. Det är ju stängt där för underhåll 2 veckor under sommaren. Så kunde jag ta några dagar som förskottsemester, eller vad det nu hette. Så då skall jag vara ledig vecka 28 också. Det är ju den veckan som klubben har agilitytävlingar hela veckan. Jag har suttit och funderat lite på hur jag skall fixa det, eftersom uppehållet är vecka 29 och 30 . Men det löste sig ju. Har ju anställning så länge så att jag får ihop dom där 5 dagarna också. 

 

Men det började ju bra annars, för personen jag skulle träffa klockan 8 låg hemma och sov   . Så det slutade med att jag fick gå runt hela rörverket för att hämta kläder åt mig. Men jag vart lite besviken över att jag inte fick kåpor med radio. Det hade vi när jag slutade. Men det blev visst för dyrt. Det var faktiskt ganska skönt att gå där och lyssna på radio. Tiden gick fort.Efter att jag hämtat kläderna så gick jag tillbaka till kontoren för att skriva på papper. Så till den sista augusti har jag nu alla fall. Sen får vi väl se vad som händer. Man vet aldrig. Upp som en sol, ner som en pannkaka. Så har det ofta varit på den avdelningen.

 

Men vad mycket man har glömt. Jag kommer ju ihåg hur vad jag skall titta på alla fall när jag synar bultarna. Men sen har det kommit så mycket staket och elände runt alla maskiner. Så det är en hel vetenskap och ta sig in i maskinen när det blir nåt stopp, och att få igång maskinen igen. Förut när man skulle göra rent svetsarna, så knallade man bara in bakom svetsen och gjorde rent. Nu finns det galler där också och ännu mera knappar. 

 

Sen kom jag på under dagen att jag hade glömt och ta med mig schampo och duschtvål. Men det fanns ju nåt i duschen man kunde använda. Sen hade jag glömt ta med mig badtofflor också. Tycker inte att golvet är så fräscht. Borsten hade jag också glömt, så det såg ut som fan själv när jag åkte hem. Nånting annat som jag också hade glömt, trycket på vattnet i duschen. Den är ju under all kritik. Det är knappt man får bort löddret från kroppen.

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards