Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

Dags och skriva nåt!

Av Marru - 30 juni 2013 21:25

Nu har det gått ett tag sen jag skrev sist. Jag som förut brukade skriva nåt varje dag. Men det är ett tag sen. EFIT-dagarna har jag glömt bort helt. Kanske skulle kolla lite när nästa är. Jag har nu varit 2 veckor i Virsbo. Det är egentligen ganska intressant och se hur lätt man kommer igen efter att varit borta ett dag. Tex när jag blev uppsagd i Virsbo, då började jag köra buss igen efter 10 års uppehåll. Första gången jag satt mig i bussen så funderade jag lite vad jag gett mig in på. Men efter att kört en stund så gick det som på räls igen. Samma sak nu. Jag har ju alla fall varit borta i 4½ år. 2 maskiner, travers och truck fixar jag. En maskin hann jag aldrig stå vid, för den kom precis innan jag slutade. Ändå så var jag med i projektgruppen för den maskinen, och jag var ner till Hässleholm en vecka och provkörde den. Men det var inte så mycket provkörning att man hann lära sig nåt om den. Den stod ju mest stilla under den veckan.  

 

Ja, det där med truckkörningen kan vi ju ha olika åsikter om. Vid kapmaskinen finns det skrotbyttor, och en av dom är mindre. Den tänkte jag tömma en eftermiddag, truckföraren jobbar bara dagtid. Jag kom ihåg att det var nåt skumt med den byttan när man skulle tömma. Men tydligen så kom jag ju inte ihåg vad det skumma var. Jag såg hur den började glida av från gafflarna, jag tiltade upp dom. Men det hjälpte inte, utan den bara gled. Och ooooppps, där hamnade den i den stora skrotcontainern. Det var bara och gå och titta hur den hamnade och ifall jag hade möjlighet att få upp den. Tack och lov så hamnde den så att jag nådde och sätta stroppar på den och dra upp den. Svettigt vart det, men upp kom den. Sen efteråt när jag stod och funderade på det, då kom jag på hur man skulle göra för att tömma den byttan. Ja, då vet jag det till nästa gång då.

 

Annars så har jag jobbat eftermiddag denna vecka, så jag har inte hunnit träna så mycket hund. Ett par snabbisar på förmiddagen med Lizzie och Jeri. Skall bli skönt att jobba förmiddag nästa vecka. Sen blir det semester i 3 veckor, och sen börjar vi med en förmiddagsvecka. Första semesterveckan går åt i Semla. Klubben skall ha agilitytävlingar i en hel vecka. Dom 2 första dagarna är jag bara funktionär. Sen nästa 2  dagar är jag funktionär, och skall tävla med Lizzie. Sen dom 2 sista dagarna skall jag visst vara tävlingsledare. 

 

Igår var vi till mamma och klippte gräsmattan, och jag tvättade fönstrena i vardagsrummet, och sovrumsfönstrena på utsidan i ena sovrummet. Vi fick till slut tag på den där fönstertvätten från Kärcher som man sett så mycket reklam om. Flera som jag känner och har en sån har sagt att den är värd sina pengar. Nu hade Coop den för 595, så vi åkte till Ludvika och dom hade 3 st kvar. Jag kan inte annat än hålla med, den är värd sina pengar. Fast på vårat vardagsrumsfönster hjälper den ju inte mycket. Det är det mest vansinniga fönster jag varit med om. Det går ju bra såklart och tvätta utvändigt. Men när man skall tvätta mellan, då börjar problemen. För det första så är det en ruta som man snurrar på, så man kan tvätta båda sidorna när man står inne. Men för att tvätta insidan, så måste man för det första dra upp persiennerna. Sen vända på rutan upp och ner. Sen kan man komma åt och tvätta på insidan. Men vart hamnar allt vatten från ena rutan. Såklart så rinner det ner bakom persiennerna. Hur skall man komma åt och torka där. Sen när man vänder på rutan, så rinner vattnet neråt   . 

 

Idag var jag då till Falu BK och övervakade en rallylydnadstävling. Det var en domaraspirant som skulle ha sin inofficiella tävling med domaransvar. Det var en trevlig liten tävling. Men vilka områden dom har på den klubben för att kunna ha stora agilitytävlingar. Stora planer, stor parkering. Men tydligen dåligt med funktionärer.  Nästa helg skall jag till Eskilstuna på Svenska Australian Shepardklubbens tävling och döma. Har bara idag sagt nej till 2 förfrågningar till att döma. En domare blivit sjuk, så dom ringde från en klubb till nästa söndag. Men jag kan ju inte klona mig. Sen nästa klubb ville till en dag när det agilitytävling. Då blir det nejnej direkt   . 

 
 
Paula

Paula

30 juni 2013 21:50

Hur länge har du jobb nu? Över sommaren?
Lite kul att du hamnade på samma arbetsplats som förut..
Ha en bra ny vecka!
Kram

http://paulaz.se

 
Gunilla

Gunilla

1 juli 2013 02:44

NEJ, det är nog ganska svårt att klona sig, håller jag med om. Hur skulle det gå till isf :)
Trodde att det där med EFIT att man kunde ta foto när man ville? Kanske inte är så? Det har jag fått för mig. Visst, man kan väl ta fotobilder när man vill iofs, men jag förstår inte att det ska vara speciella dagar?
Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Kim

Kim

1 juli 2013 22:23

Köra buss och truck!? Det skulle min matte aldrig våga ge sig på. Hon är jättemallig, när hon kör MC; men det gillar inte jag, för då får inte jag följa med.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards