Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Agilitytävling i Frövi mm.

Av Marru - 17 augusti 2013 23:10

I helgen är det återingen agilitytävlingar. Vi skall vara i Frövi båda dagarna. Det är såna här gånger man önskade att man hade en husvagn och kunde stanna kvar på plats. Men vi behövde alla fall inte gå upp tidigt. Åkte inte hemmifrån förrän kl 11. Så jag hann gå morgonpromenad med systrarna, och den här gången fick Jeri hänga med. Vi gick hälsospåret, för jag ville att han skulle se fåren innan dom försvinner därifrån. Dom brukar ta bort fårhagen ganska tidigt. Men han bara stod och tittade på dom, och dom på oss. 

 

Sen blev det dags för Lizzie och mig och åka till Fagersta och möta upp dom andra. Vi skulle åka med vår bil idag. Vi hade en sån tur att några klubbkompisar hade tagit med våra tält, och rest dom där på en bra plats mellan banorna. Men trots det så var bilen ganska fullpackad. Men vi brukar lösa det på nåt vis alltid. Vi fick vänta över en timme innan det blev vår tur. 

 

Vi började med hoppklass. Banan kändes riktigt bra, med bra flyt. Tyckte Lizzie hade bra fart idag. Men på sluttampen så kom den. Slalomet! Jag börjar snart hata denna slalom, om jag inte redan gör det. Så klart så gick hon ur en pinne för tidigt. Men jag har bestämt att jag tar om en gång, även om hon tappar bort fart. Men jag tror hon fått för sig att det är ok att göra så på tävling. Så det blev ju 5 fel och en hel del tidsfel där då, och en 29:e plats. Mina klubbkompisar sa att idag hade hon sån fart att hade vi inte fått ta om slalom så hade vi nollat oss idag. 

 

Senare blev det dags för agilityloppet, och den banan var väl ganska skaplig, förutom vinkeln efter gungan mot ett slalom. Gungan gick hon ju uppför sakta som vanligt, och efter det så kom  hon för långt fram förbi hoppet så jag fick ta henne tillbaka. Men nåt som var lite skumt var senare på banan. Vid balansen. Hon skulle absolut inte över   . Har kommit fram till att det måste vara nåt fel på balansen. Det var en bc före oss som vägrade gå över, han la sig platt på uppfarten fast matte försökte flera gånger, tom med godis på slutet. Men han vägrade. Sen var det några efter oss som inte ville upp på balansen heller. Fick över henne till slut, men vi blev alla fall diskade för att det tog för lång tid. Man får ju inte vara ute på banan för lång tid heller. Jag hoppas bara att den där balansen inte ställde till med nåt. Det får vi se imorgon. 

 

Innan vi åkte iväg, så ringde jag till mamma. Hon lät mycket piggare idag, än vad hon kändes igår när jag åkte från lasarettet. För då tänkte jag att det här är slutet för henne. Men idag så kändes hon riktigt pigg igen. Råkade ringa precis när en sköterska var inne hos henne. Råkade vara en fd klubbkompis, så hon ville prata med mig. De hade lite problem med språket, så hon ville jag skulle fråga mamma vad hon ville. Mamma ville ha sina kuddar lite lägre ner för hon tyckte det kändes ett tryck på bröstet. Så få fick hon som hon ville. Senare så kom ju fd klubbkompisen till Frövi för att hinna springa nåt lopp med sina hundar. Så jag fick ett litet snack med henne. Det var bra och få ett litet snack med henne om mamma. Nästa vecka blir det alla fall ett möte med nån samordnare hur det blir med mamma. Så vi får väl se.

 
 
Paula

Paula

18 augusti 2013 11:02

Hej, tråkigt att höra att din mamma är dålig. Hoppas det löser sig till det bästa.
Ja vi är ju så olika, jag älskar hösten och det svalare vädret. Men inte gillar jag heller mörkret och när gubben är ute på vägarna sent om kvällarna. Funderar på att kanske skaffa extra lysen på bilen. När man blir äldre förändras synen så jag tycker jag inte ser i mörkret längre. Pannlampa på!
Ha en fin vecka
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards