Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 september 2013

Av Marru - 6 september 2013 23:07

Det är så det känns, när man är på väg hem från sista eftermiddagsskiftet. Precis som om man kommit ut ur en bubbla. När man jobbar eftermiddag så lever man som i en bubbla. Det enda man gör är rasta hundar, laga mat, jobba och sova. Man pratar knappt med några andra människor än maken och jobbarkompisarna. Ja, och med mamma på telefon. Men den här veckan så kom jag ut ur bubblan en dag tidigare. Vi har idag börjat flytta det mamma vill ha med till lägenheten. Ja, det blir inte mycket det. Märks knappt inne i huset att nåt har blivit flyttat. Vi tog den andra "el"-sängen från mitt gamla rum. Mina föräldrar köpte ju nya sängar för många år sen. Såna man kan höja och sänka huvud- och fotändan på. Den ena har mamma haft upp i sovrummet, och den andra har stått i mitt rum. Men nu kommer den ena fortfarande finnas kvar i huset för henne, och den andra står i lägenheten. Sen fick vi plats med en enkel bokhylla och mammas byrå i sovrummet.

 

Lägenheten är ju en tvåa med kokvrå. Den hade en väldigt öppen planlösning pga det, så jag tyckte den var mysigast. Hon får plats med köksbordet mellan balkongdörren och vardagsrumsfönstret. Sen har hon sin gungstol där, och så tog vi dom gamla Ikea-fåtöljerna från gillestugan dit, och ett bord. Imorgon kör vi dit bokhyllan, om jag hinner tömma den. Böckerna har jag fått i lådor. Men en massa andra grejer är kvar. Böckerna från vardagsrummet kommer jag att behålla. Det kan ju tänkas att jag har tid nån gång att läsa dom. De finska klassiker som alla finnar borde läsa. Jag har sagt åt maken att jag vill ha en hel bokhylla på en kortvägg i gillestugan. Öppna spisen kommer vi att måla. Vet att pappa redan på sin tid planerade att måla den vit. 

 

Men oj vad mycket saker det finns i huset. När jag tömde en av lådorna i byrån mamma har i lägenheten nu, så var det en massa strömbrytare där. När jag frågade mamma varför det ligger en massa strömbrytare i lådan. Jo, pappa hade köpt när han hittat nån på rea   . Jag vågar inte ens tänka tanken på vad allt som finns i dom andra byrålådorna. Hmmmm......det verkar som att vi inte kommer att ha plats för nån bil i garaget på många månader framöver. 

 

Ja, imorgon fortsätter vi med att flytta grejer. Då får vi ta kläder och porslin. På söndag blir det inge flytt. För då skall Team Semla åka till Örebro och tävla. Ja, det är agility på gång igen. Lagtävling är det med 4 lopp. Det kommer att bli en lång dag för det är 25 lag anmälda och det är ju 4 ekipage i varje lag. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards