Colliekompisarna

Alla inlägg den 9 november 2013

Av Marru - 9 november 2013 23:15

Tänk om man hade tid att skriva som vanligt igen, men det blir natt alldeles för fort. Egentligen så borde jag gå och lägga mig. Men jag skall göra det alldeles snart. Denna vecka gick också väldigt fort. Men det var nog bara för att jag var ledig igår. Jag bet ju sönder en tand förra lördagen, och det lossnade bara mer bitar av den efterhand. Men jag bet sönder den så illa att tungan skavde mot den hela tiden och det gjorde ganska ont i den efter ett tag. Menmen, man vänjer sig tydligen i det mesta. Men jag ringde alla fall till tandläkaren i måndags och då fick jag tid på fredag. Men jag jobbade ju förmiddag förra veckan så jag fick ta ledigt. Jag var lite orolig över det där med att fixa tanden. Men det gick ju hur smidigt som helst. Jag fick ju två alternativ. Antingen laga eller sätta dit en krona. Lagningen skulle kanske inte hålla, men kanske håller den och kostar ca 1600. Kronan skulle gå på 4000. Så jag bestämde mig för att chansa på lagning. Men vad skönt det var och gå därifrån och känna att man kunde äta normalt igen.

 

Idag har vi då haft agilitytävling på klubben. Fortsättning följer imorgon. Det var bara klass 2 idag, och 2 x agility. Imorgon är det 2 x hopp. Idag fick jag lata mig vad det gällde på funktionärssidan. Jag fick lära upp en på datorn, och sen stå bakom henne och kolla att hon fixade allt. Själva programmet när man bara skall skriva in resultat är enkelt. Det är jobbet före och efterjobbet som är lite svårare. Men eftersom det är dålig mottagning i Norberg så brukar vi aldrig ha live-resultat där. 

 

Så jag stod ju där och tittade på dom mindre hundarna när dom gick banan. Banan började med ett hopp, och gungan sen tillbaka in en tunnel. Hoppet och gungan stod diagonalt i hallen. Men så fanns det ett hopphinder bredvid gungan nästan. Jag tänkte att Lizzie gillar inte gungan, så då kommer hon dra på det där hopphindret istället. Men det gjorde hon inte. Efter gungan så skulle man in i en tunnel som stod bredvid gungan fast ingången var lite högre upp. Sen fanns det en tunnel som hade sin ingång nästan rakt på efter gungan. Jag följde med Lizzie över hela gungan för hon har börjat hoppa av från sidan, utan att ta kontaktfältet. Så jag tänkte att jag tar det lugnt där och ser till att hon tar det kontaktfältet. Då har jag henne med mig till tunneln. Men det tänkte hon. När gungan slog ner så sprang hon som ett skållat troll till den andra tunneln. Fast jag var med henne hela vägen nerför gungan just för att få med henne. Men ack vad jag bedrog mig. Sen blev resten pannkaka också så då gick vi av banan. 

 

Andra loppet var lite lättare. Det var mer att man bara kunde springa på. Nu hade jag bestämt mig att ger järnet. Jag sprang tom en längre väg i början än vad alla andra gjorde för att slippa krocka med henne mellan två tunnlar. Såg att det var många som hade problem där. Bla många trodde att de skulle hinna göra ett blindbyte mellan tunnlarna och fick hunden i knävecket istället. 

 

Nu är det visst dags och gå och lägga sig. Kan knappt hålla ögonen öppna.

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards