Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 23 mars 2014

Oooooppppsssss!!!!!!

Av Marru - 23 mars 2014 20:49

Nästan en månad sen jag skrivit nåt sen sist   . Oj, vad tiden går. Mycket har det hänt under tiden, både tråkigt och roligt. I början av månaden så hade vi sista Vintercupen. Denna gången bestämde jag mig för att ta med Clara också, så att hon fick göra nåt roligt. Det gick ju inte så bra för oss. Det vart nog disk i alla lopp utom ett för Lizzie. Clara var som vanligt.......Clara. Det säger nog det mesta. Hon sprang ju alla 3 loppen, men lite på sitt eget vis då. Tex i sista loppet, vår klubbordförande som var dagens domare hade verkligen roligt åt Clara. Vi var på ett ställe där det var ett hopp, nästa hopp stod i vinkel mot det förra. Lite längre bort så var det en tunnel. Vi skulle ta båda hoppen, sen efter det in i tunneln. Clara tar hoppet, jag springer till nästa hopp, och vänder mig för att visa Clara till hoppet. Vad gör Clara   . "Tunnel, tunnel" , det är det enda som ekar i hennes huvud. Jag står och ropar efter henne, försöker hinna fram till tunneln tom för att hindra henne. Men nej, hon har bestämt sig, hon skall in i tunneln. Hon vred inte ens på örat när jag ropade på henne. Utan hon var helt fokuserad på tunneln. Ja, det är Clara i ett nötskal. Har hon väl bestämt sig för nåt så är det så   .

 

Helgen efter hade vi klass 1 tävlingar i Norberg. Var funktionär på lördagen och på söndagen var jag tävlingsledare. Hade med mig Jeri på söndagen. Helgen efter det så var jag till Upplands-Väsby på rallylydnadsdomarkonferens. Då satt vi i dagarna två och diskuterade om olika moment och hur vi skulle döma dom. Det var en väldigt givande helg. 

 

Denna helg har det varit lugnt. Igår så var jag och handlade med mamma, sen kom hon hit och vi åt mat och tittade på en film. Idag har jag varit med Jeri hela dagen. Först åkte vi till Norberg. Jag hade beställt en privat träning åt oss. Vi hade en väldigt givande dag idag. Först började vi med ett hopp. Jag skickade han över hoppet, och sen sprang jag bakåt, och han kom springade till mig. Sen flyttade vi ena hoppet i vinkel med det första. Så han skulle hoppa över den första, springa tillbaka mot mig för att hoppa över den andra. 

 

Sen ställde vi hopphindrena efter varandra. Jag skulle sätta han framför den första. Där skulle han sitta under tiden jag gick och ställde mig bakom den andra. När jag ropade åt han så skulle han ta hopphindrena och komma till mig. För det mesta gick det bra, ibland så gjorde han en tjuvstart. Nån gång hände det att han sprang förbi ett hopphinder, men tog det andra. När han gjorde en tjuvstart så såg man direkt på han att nu gjorde han nog nåt som han inte skulle, för han saktade in när han hoppat över hoppet.  Men då började jag springa för att han skulle fortsätta. 

 

Efter det så började vi med slalom. Först gick det lite trögt så vi bestämde oss för att ta med godis. Det gick inte så mycket bättre. Men vi tänkte att han börjar bli trött. Innan vi skulle åka så sa jag att jag leker en liten stund med han. Han var verkligen sugen på leksaken, så jag fick order om att använda den i slalomet. Så vi gjorde ett nytt försök där. Jösses vilken fart han fick där helt plötsligt. Han riktigt studsade fram i slalomet. 

 

Så jag har lite problem nu. Jag är ju så van vid att belöna med godis när vi tränar. Nu helt plötsligt skall jag använda leksak som belöning. Det blir ju helt annorlunda än med godisbelöning. 

 

Ang jobbet, så har jag fått förlängt en månad till, igen   . Jag skall byta skift om en vecka. Det är en från det skiftet som skall börja jobba natt. Först ville dom att jag skulle byta redan den här veckan. Men då protesterade jag. Jag har jobbat eftermiddag 2 veckor på raken förra gången jag bytte. Det var strax efter jag började efter nyår. Då bytte jag från det andra till det här. 2 veckor eftermiddag hade varit rena döden. Har bokat fotvård, och hade jag fått avboka den så hade jag fått vänta i flera veckor på ny tid. Sen hade jag missat träningen 2 veckor på raken. Missar ju redan varannan vecka   . Inte blir det nån bra träning dom veckorna jag kan heller. Man går hela tiden och kollar på klockan för att det inte skall bli för sent. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards