Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Härliga fredag!

Av Marru - 28 mars 2014 23:23

Äntligen fredag igen. Det är konstigt, men även då när jag gick hemma och stämplade kändes fredagen speciell. Kanske det berodde på att jag hade fredagen som städdag. Man hade rent och fint i lägenheten, och helgens tävlingar var framför en. Jeri har blivit 13 månader under veckan. Igår så var jag ledig från jobbet, för mamma skulle behöva skjutsas lite hit och dit. Först skulle hon till fotvårdaren. Men hon var inte där   . Hon hade visst varit på kurs. Hon var på väg och ringa till mamma, men sen hade det kommit en kund och då hade hon glömt bort det. Nån timme efter det så skulle vi vara på lasarettet i Ludvika, och där fanns det ju folk på plats alla fall   .

 

Idag har vi till Borlänge och handlat lite . Först var vi till Ikea och åt. Sen gick vi till Jula, och handlade lite. Pennor, skor mm. Sen tog vi en sväng in på Blomsterlandet, och det vart lite dyrare det besöket. Med mig hem så jag 2 st orkidéer. Lite frön, ett par höstflox mm.

 

Imorgon har vi rallylydnadstävling på klubben. 2 x fortsättningsklass. Sen på söndag så åker Lizzie och jag till Strängnäs på en agilitytävling.

 
 
Ingen bild

Helen

29 mars 2014 07:52

Visst är det härligt när det är nystädat. Vilket man inte kan säga om vårt hus nu....
Håller på med renovering och det är damm precis överallt. I går kväll började jag slipa golv i det som ska bli förråd. Tyvärr hade vi inga bra slippapper hemma så nu tar det ett par dagar till vi har hunnit iväg och köpa det och dammet får fortsätta ligga tjockt överallt. Ingen idé att städa.
Bättre att gå ut i skogen och köra rapport vilket vi ska göra i dag.
Ha det gott och lycka till i helgen.
//Helen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards