Colliekompisarna

Alla inlägg den 21 juni 2014

Av Marru - 21 juni 2014 23:55

Jaha, då var denna midsommar avklarad. Skönt, nu är det bara och sitta och vänta på hösten och mörkret då   . Ja, vi får väl hoppas att det dröjer ett tag. Men i mitt tycke så kommer mörkret alldeles för fort nu. Vilken tur att jag skall åka till Finland snart så att man får njuta av lite ljusa nätter. Skall ju så långt norrut att lite ljus lär det nog finnas kvar när vi är där. Det är ju bara knappt 2 veckor kvar tills vi skall åka, och jag börjar känna lite panik. Får trösta mig med att Lizzie och Jeri skall följa med mig, och Farina och Clara stannar hemma med husse och renoverar.  Det jag är mest orolig för hur det går hos min farbror med hans sheltie. Det är en riktig fegis. Jeri vill nog busa och det kommer inte hon att vilja. Lizzie är det nog inte nå större problem med, för så länge hon inte går nära Lizzie så bryr sig nog Lizzie inte om henne. Det är nog ingen större risk att hon går i närheten av henne. Farbrorns sheltie är 11 år. När vi var till Finland och hade Micki med oss så var hon bara en valp. 

 

Men för övrigt så har midsommaren varit bra. Jag har varit till kennelklubben 2 dagar i rad, och vi har tränat agility, ätit och haft det trevligt i allmänhet. Lizzie och Jeri var med igår, men idag så hade jag bara Jeri. Jag måste ju jobba mer med han så att vi kan börja tävla nästa år. Egentligen så får han börja tävla redan i augusti i år. Men jag har bestämt att han skall få starta i Vintercupen vi har på klubben. Då är vi inomhus med väggar på 3 sidor av banan. Måste få han lite mindre nyfiken av andra runt omkring. Sen på vårkanten om det går bra med det där att stanna vid mig så kan vi börja titta på riktiga tävlingar.  Jag måste köpa ett Back on Track täcke åt han också.

 

Sen igår kväll så var maken och jag dit en sväng. Meningen var att det skulle grillas. Men de hade ätit så sent, så då grillade bara maken och jag. Idag var bara jag där på förmiddagen. Dom flesta jag känner vet väl vid det här laget att jag har börjat med geocaching. Nu verkar det som om jag blir med en egen cache också. Fick väldigt entusiastisk hjälp med den. Så nu sitter jag bara och väntar på att den skall bli godkänd och publicerad   . Skall bli spännande och se hur länge det dröjer innan första kommer och tar den sen. I den har jag även gömt ett så kallat resekryp. Det är en sak man kan lägga i en burk, som är tillräckligt stor att den får plats i den. Jag har valt en rosa nalle som resesällskap till mitt resekryp. Resekrypet är egentligen en bricka, och den brickan finns en kod. När nån tar resekrypet så skall dom använda koden och registrera att dom tagit den. Sen registeras det igen när dom har placerat den i en ny burk. På det viset kan den vandra lite överallt i världen. Det skall bli spännande och se vart den hamnar nånstans. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards