Colliekompisarna

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Marru - 14 september 2014 22:32

Den här helgen har det varit mycket tävlingar här. Igår på lördagen var vi till Västerås BK och tävlade.  Det var 3 lopp, 1 agility och 2 hopplopp. Vi kom dit ganska precis, behövde inte vänta länge förrän det blev dags för banvandring. Lizzie gick lugnt och säkert som vanligt. Tvekade i gungan, och slalomet tog hon i sakta mak. Lizzie kom på 9:e plats med 10 sekunders tidsfel.

 

Första hoppbanan var däremot inte av denna världen. Linjer, vart då nånstans   . Inte på den banan alla fall. Det var en sån där typiskt tråkig bana, fart, broms, fart, broms, fart, broms. Ingen flyt alls. Banor där man bara kan springa på, trots att det inte går fort för oss tycker jag är bäst. Men här var det inte att tänka på. Ja, vi tog ju oss runt alla fall och kom på 13:e plats. Men inte var den banan rolig. Men nästa bana blev desto roligare istället. Här fanns det tillfälle och springa på, men trots det så fanns det lite svårigheter. Där kom vi på 11:e plats, tidsfel och en vägran. 

 

Nu tänker säkert många varför jag envisas med att tävla med henne när hon inte springer fortare än så. Trots allt så tycker hon att det är kul, och så är det så att jag har ju en ny hund på gång. Om jag slutar och tävlar med Lizzie så kommer jag ju rosta, innan Jeri är tävlingsklar. Nu har han ju visserligen åldern inne. Men jag skall inte börja tävla med han förrän i vinter när vi har vår Vintercup. Det ser jag mycket fram emot. Sen nästa år blir det dags för officiella tävlingar.

 

Idag har vi då varit till Avesta och tävlat. Det var vår andra tävling i nu under denna säsong vi behövde upp tidigt på morgonen. Köping, och Avesta är nog dom enda klubbarna som har haft klass 2 först. Annars har dom haft klass 1 el 3 före oss, och vi har kunnat åka mycket senare. Men idag passade det alldeles perfekt att starta först. Vi började med ett agilitylopp idag, och den var en bra bana med flyt. Lizzie gick skapligt och hon nollade sig, men fick tidsfel igen. Kom på 7:e plats. 

 

Hopploppet i Avesta var nästan av samma kaliber som första hoppbanan i V-ås igår.  Det började bra. Lite strul var det med slalomingång, men så gick hon in i slalomet alla fall. Men sen hoppade hon över en pinne, och jag misstänker att hon hörde en bekant röst från tälten bredvid plan, för hon ställde sig i slalomet och tittade ditåt. Men jag struntade i det så vi diskade oss. 

 

Annars är det trevliga tävlingar i Avesta. Men det är en sak jag blir besviken på. Det är fler klubbar som har tagit efter samma trend. Dom anser sig vara så miljövänliga så de kör med riktiga handdukar. Det är väl ok, om det bara är klubbmedlemmar som är på klubben på tränar och det är en liten klubb. Men det är absolut inte ok när det är stora tävlingar där det är en massa folk, och alla går och kladdar på samma handduk. Jag tycker att hygien och hälsa kommer i första hand, sen miljön. Här diskuteras det om att man måste vara nogrann med handhygien för att slippa sjukdomar mm. Så kör dom med  vanliga handdukar. Men dom är inte den enda klubben som gör det. Har råkat på några till i sommar.

 

Sen var det fort hem för vi skulle gå på Grängesbergs marknad. Den marknade är inte sig lik. Första gången jag var på den marknade var -69 och det kändes verklige stort för en 6-åring. Då bodde vi i Grängesberg och hade gångavstånd till marknadsplatsen. På den tiden så låg den på plan bredvid bryggeriet. Men nu har bryggeriet vuxit så mycket att dom får inte plats på den lilla plätten på den sidan av vägen mer, utan dom har tom bygget en stor lagerhall på andra sidan riksvägen.  Vet inte om det berodde på att det var sista dagen på marknaden, och det var bara ett par timmar kvar tills dom skulle stänga ner. Men det fanns nästan inga försäljare alls. Köpte mig en ny ryggsäck alla fall. En som jag skall använda på tävlingar. Ja, och sen marknadsnougat. Av en karl som hade lila metallic nagellack   . Vi gick en vända till, och då vart jag haffad av en chokladförsäljare. Alltså en pralin kostade 10 kr   . Aldrig så betalar jag 10 kr för en pralin. Men så hade han isländsk lakrits. Väldigt salt lakrits. Släng dig i väggen Djungelvrål säger jag bara   .

 

Det var meningen att jag skulle till Borlänge och spela durspel på kvällen. Men det blev instället för det var så många som inte kunde komma. Det var ju typiskt nu när jag äntligen hade tid och åka. Maken åkte iväg och fiska för han trodde jag skulle åka och han ville inte sitta ensam hemma hela kvällen. Dessvärre så fick han inte napp. Det har varit dåligt med fisk i den sjön där vi brukade vara med hundarna. Det verkar inte som om dom andra heller får nåt där. Så maken sa att han aldrig mer åker dit mer. 

 

Nästa vecka är det full rulle igen. Då skall jag med mamma till Falu lasarett 2 ggr. Sen är det ju hundträning mm.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards