Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

Träning ikväll!

Av Marru - 21 oktober 2014 23:15

Tisdag, och det regnar fortfarande. Fast i morse när jag gick med hundarna så var det uppehåll. Men annars så har det väl regnat eller småduggat mest hela dagen. Tisdag och agilityträning. Det är tur att man har hundträningarna och se fram emot. Då går tiden lite snabbare. 

 

Idag åkte vi lite tidigare till träningen, för idag skulle vi försöka få Jeri och hålla sig hos mig. Han måste till slut fatta att det är roligare och vara med mig, än springa till dom andra för bus. Men allra först så tog jag gungan med han. Vet inte om det beror på att det är en ny gunga. Vi har fått den nya gungan till hallen, som vi har haft på tävlingar förut ute i Semla. Den har han ju aldrig varit på förut. Och den tyckte han var lite obehaglig. Men till slut så fick jag han och springa över den. Hade en leksak med mig så jag fick han och springa över.

 

Sen kom vårat störningsmoment, som skulle vara inne i hallen samtidigt som jag tog några hinder, och han skulle vara kvar hos mig. Första försöket, han hoppar över hindret, och springer sen raka vägen till den andra hunden. Det fick vi jobba på ett par gånger. Sen lessnade han på att hoppa hinder. Så då bytte vi till tunnel och ett hopp tillbaka. Det gick bra, men när han hoppade tillbaka fick han ju syn på kompisen och drog. Men till slut så tog vi några hinder och han höll sig till mig.

 

Lizzie var med också. Så jag var ut och bytte. Vi skulle göra några kortbanor. Idag blev det en där man kunde träna lite på farten. Sen en med bara kontaktfält. Lizzie tyckte det var jättekul att springa i tunneln, precis när vi skulle till och flytta på den. Likaså med A-hindret. När vi skulle lyfta på den så fick hon för sig att hon skulle upp där. Körde den där kontaktfältsbanan med Lizzie några gånger, så hon fick träna på gungan. Vi har ju haft den gamla trägungan i hallen förut. 

 

Tog in Jeri igen en stund. Försökte sitta vid sidan med han, och få han och vara lugn. Men det är inte så lätt med alla kompisar runt omkring. Som dessutom har roligt med sina mattar. Ja mattar, det var då inga hussar ute idag. Vi har ju för övrigt inte så många karlar som tränar och tävlar i agility. Det var samma sak igen med Jeri, han skulle springa och hälsa på kompisar igen. Men jag lyckades till slut få han och ta slalomet på båda sidor till slut. Men jag fick vara snabb så att han inte drog iväg nånstans efter slalomet.

 

Lizzie fick komma in en vända till. Körde banan med tunnlarna, och sprang sen till slalomet. Tänk om hon hade likadan fart i slalomet på tävling som hon har på träning. Vi tog ett par tunnlar från banan, och sprang direkt på slalomet. Jag behövde inte visa nåt heller, utan ropa bara slalom, och hon sprang i den rätt. Snabbt gick det också. Sen gjorde vi om samma sak, fast då gjorde jag ett blindbyte, så jag hamnade på andra sidan av slalomet. Där tänkte hon springa in i en tunnel som låg så där lagom till efter tunneln. Men när jag ropade slalom, så tvärnitade hon vid tunnelingången, och sprang till slalomet. Det är så frusterande när man vet att hon kan, men inte på tävling. Men det är ju tur att dom på klubben ser ibland att hon kan om hon vill.

 

Efter det tog jag ut Jer en sista vända. Hade planerat hur jag skulle springa med han. Hopp, tunnel, hopp, tunnel. När han kommer ut ur sista tunneln så springer han ju rätt emot dom som höll på med säcken nån meter ifrån. Första gången sprang han till dom som höll på med säcken. Men jag tog tag i han och talade om för han att nu skall han vara med mig. Andra gången sprang vi likadant. Men då när han kom ut från den sista tunneln så började jag springa bort samtidigt jag ropade på han. Och han kom till mig   . Sen tog vi slalomet på båda sidor igen. Han höll sig fortfarande till mig. Så då tyckte jag att det var läge och avsluta och åka hem. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards