Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 november 2014

Kennelmästerskap!

Av Marru - 29 november 2014 21:52

Idag har Jeri och jag varit på kennelmästerskap i Molnebo. Det var en liten tävling, mest för skoj för att få upp intresset att träna och tävla med hund. Jeri och jag skulle gå spår, förutom lydnadsbiten.

 

Jeris spår blev ganska bra. Han tog upp spåret bra, hittade första pinnen. Men sen tappade han bort vinkeln lite, och andra pinnen hittade vi inte.  Sen blev han nyfiken på dom andra som höll på vid den andra åkern, valparna som gjorde sin spårövning där. Men till slut så fick jag han och fortsätta på spåret. Den andra vinkeln hittade han efter att funderat lite. Sen hittade han slutpinnen också. Vi kanske skall träna lite mer på åkerspår. Vi har ju inte så långt till ängen. Problemet är ju bara att det blir mörkt så tidigt på dagarna. Och det är så mycket som skall göras. 

 

Sen blev det dags för lydnadsbiten. Han har ju lite koncentrationssvårgiheter. Det fanns så mycket kompisar runtomkring. Syskon, kusiner och en massa roliga polare. Jag försökte gå igång han lite. Tänkte om vi går fram och tillbaka lite och jag matar med levergodiset att vi får någorlunda kontakt. Ja, det gick väl någorlunda med linförigheten. Inkallningen gick bra till en början. En fick hålla i han, och sen kallade jag in han, och han kom med en j-a fart fram till mig, och sprang runt mig till en annan person istället   . Jaha, det var det. Sen hade vi apportering, där huvudsyftet var bara att visa att hunden greppar efter föremål, och kampar lite. Ja, det där med kampa är ju inga problem för oss. Lydnadsbiten avslutades med budföring och ligg/sitt i grupp.

 

Budföringen gick bra. Han sprang iväg på mitt kommando, och fick kampa lite. Sen sprang han till mig, han fick leksaken med sig. Han ville ju leka själv lite först, men så kom han ju till slut till mig. Sen fick han springa iväg en vända till, med leksaken. Ligg/sitt i grupp tänkte först att han skulle få sitta. Men så var det nåt som sa mig att det är nog bättre att han ligger. Han låg ju stilla en stund, fast det blev nog lite för länge för han. Så långt har han inte legat stilla än. Dessutom så har han gjort det med Lizzie och Clara, och det är väl kanske inte lika intressant än en massa andra kompisar. 

 

Så det var den här dagen det. Imorgon är det Lizzies tur. Det blir rallylydnadstävling i Rättvik. Har läst på FB att det har varit en hel del hästskit i körhallen idag när dom varit och tävlat. Får väl hoppas att dagens tävlande har ätit upp det mesta av det till imorgon. Meningen var att morgondagen skulle enbart vara Lizzies dag. Men ikväll när jag satt här i vardagsrummet, så såg jag att Jeri vred svansen åt sidan när han stod och nosade på rumpan. Det är ganska svårt med våra hundar för man ser inte att dom löper. Utan man ser helt plötsligt, hoppsan där gick svansen åt sidan. Så då får jag väl ta med han, för maken skall åka på auktion imorgon. Vågar inte lämna kvar han här tillsammans med Farina.

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards