Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 3 december 2014

Mitt i veckan!

Av Marru - 3 december 2014 23:52

Idag  vaknade man till en härlig morgon, med sol ute. Fast till skillnad från andra morgnar så vaknade jag ju på övervåningen. Trodde det skulle bli konstigt och sova uppe, men det gick bra. Vaknade inte förrän vid 8 när Jeri stod i det andra sovrummet och bara ylade rätt ut   . Nu har det gått 5 dagar sen jag såg Farina vrida på svanen för han. Så jag tror att det borde vara över snart. Nu hoppas jag verkligen att systrarna sätter igång med sitt löp snart, och att dom gör det samtidigt den här gången, gärna före jul. 

 

Eftersom vädret var så fint, och situationen är den det är hemma nu så bestämde jag mig för en riktigt lång promenad. Först ner till hälsospåret, en bit på den. Ner förbi skolan där jag gick under mellanstadiet. Därifrån ner tilll ån, och cykelvägen mot hamnen. Från hamnen fortsatte jag cykelvägen mot vårat nya fina bad. Men va, tomt, ingen som badar. Nä just ja, badsäsongen vart ju bara en månad längre i början och slutet. Så den tiden är väl förbi nu. Ja, från badplatsen så gick jag vägen mot Moga, och hem. Det blev en rejäl vända, men glömde starta appen på mobilen så jag skulle se hur långt det blev. 

 

Lite foton blev det på vändan. Bilden med hästen. Hästen stod i lekparken där vi bodde när jag var liten. Den satt jag ofta på. Fast den kändes mycket större än nu. En morgon tex, det var en sommar. Mina föräldrar jobbade förmiddag båda 2. Jag hade vaknat väldigt tidigt på morgonen. Jag gick ut till lekparken. Men jag var tydligen väldigt tidig för det fanns inte en kotte ute. Där satt jag ensam på hästen tidigt en morgon.

 

             

 

När jag kom hem så hade maken redan åkt. Han var till Ludvika och till Jysk. Vi skulle ha en garderob i hallen. Men den fick inte vara för djup. Bara 50, för annars skulle den sticka ut för mycket. När han kom hem så åkte jag till Ludvika istället. Hade ju inte tagit nån cache sen i söndags och det är lite glest med dom under december och januari. Så jag kände att jag måste ut och ta ett par. Samtidigt så passade jag på och köpa lite hundmat, och en sväng till Willys. Normalt så brukar jag passa på att ta en cache när jag har ett ärende. Nu passade jag på och göra några ärenden när jag var på cachejakt   .

 

När jag kommer hem från Ludvika så står maken i hallen med garderobsdelarna. Han såg mer eller mindre ut som ett frågetecken. Han visste inte vilken del som var vilken. Det var ju hur enkelt som helst. Han visste ju vilka delar var sidoväggar. Han visste vilka som skulle vara upp och nere. Problemet var bara att han visste inte just vilken som skulle vara upptill, eller nertill. Men det var ju lätt som helst. Den ena var vit på bara ena sidan och den andra på båda. Jag fick ju han och inse att den med bara en vit sida skulle vara nere. Men han tänkte sätta den åt fel håll. Så jag fick ju säga åt han att den obehandlade sidan skall vara neråt, mot golvet och inte tvärtom. Ja, det var ju en del andra saker som jag fick vara behjälplig med. Men nu står garderoben i hallen alla fall. Vet inte om det blev så bra, ser lite trångt ut. Men man vänjer väl sig vid det.  

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards