Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 28 december 2014

Kallt och lugnt!

Av Marru - 28 december 2014 23:54

Idag var det fortfarande kallt. Vi släppte ut hundarna en stund på morgonen. Tänkte att om jag väntar lite med promenaden, att det blir varmare. Men det blev inte mycket varmare. Så fick jag ju ta med mig Farina också för maken åkte på auktion. Tycker det känns lite jobbigt och gå ut utan att ta henne med när maken inte är hemma. Hon ser så ledsen ut när hon står där i hallen och tittar när vi går. Ok, det känns jobbigt och lämna henne även om maken är hemma. För hon ser minst lika ledsen ut då. Men hon orkar ju inte gå så långt och vi andra tycker om långpromenader. Lite drygt en månad kvar tills Farina fyller 13 år. Hon är pigg annars, det är bara nu när det är så kallt som hon verkar lite stel. 

 

Jeri och jag skulle ha varit till uppfödaren och vallat idag. Men det blev instället pga kyla. Men det har varit skönt att ha en slappardag. Låg tom på soffan och sov en stund mitt på dagen. Ibland händer det att jag känner mig extremt trött på dan, så då är det skönt att kunna lägga sig en stund. Men det händer inte ofta. Sen satt jag mig vid köksbordet och började klura på rallylydnadsbanor. Det är ju bara 2 veckor till våran tävling i mästarklass. En bana har jag klar, men jag måste fundera lite på om den blev för lätt. Kan ju inte ge 30 startande 100 poäng heller   . Sen fick jag en idé till en till bana, men den får nog vara till sommaren. 

 

Nu börjar jag nästan längta tills dom här helgerna är slut. Fast det kommer ju bli vemodigt och ta bort julgranen. I år blev den extra fin för jag satt dubbla ljusslingor på den. Det låg en ny på lådan som jag inte visste om, så då satt jag dit den. Sen när jag öppnade lådan med julpynt så hittade jag den gamla. Trodde först att vi köpt en ny för att den gamla var trasig, men så var det ju inte. Men jag gillade inte riktigt den nya, och tyckte ljusen hamnade så glest. Så jag smällde dit den andra också. 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards