Colliekompisarna

Alla inlägg den 8 januari 2015

Av Marru - 8 januari 2015 23:37

Idag har det varit plusgrader igen, men dom hotar med snö igen på lördag. Bilen var så ren och fin när jag tvättade den i tisdag. Men nu är det ett minne blott igen. Hade varit mycket bättre om vi skippat snön och bara hade minusgrader. Det var ju torra vägar alla fall. Det blev inte nå hundträning på dan idag. Hade tänkt få till ett spår innan det kommer mer snö. 

 

Men jag åkte lite tidigare till Norberg, eller jag tänkte göra det. Det är ju några saker som jag skulle behöva träna på, tex stanna. Alltså att jag skall kunna kommendera stanna när han inte är i närheten av mig. Tänkte nu närmast på fårhagen och vallning. 

 

Men vi tränade alla fall platsliggning med 3 hundar. Jag med Jeri så klart. Gick inte så långt ifrån han, och var och belöna han  mellan varven. Men han låg stilla hela tiden, förutom att han nosade på backen. Rallylydnadsträningen blev det väl lite si och så med. Tog in Lizzie efter platsliggningen. Jag måste försöka jobba på att få henne tyst. Om vi fixade 3 små saker, då skulle vi bli grymma. Våra största problem är ju ljudandet, befinna sig på höger sida och bakdelskontrollen på höger sida. Jag provade momentet, sitt, helt om vänster, sitt med henne. På vänster sida blir det klockrent. Men när jag försökte på samma moment på höger sida, fast med helt om höger, då gick det inte alls lika bra. Lizzie och jag provade på några moment som ligger som förslag till nya moment. Det är till stor del moment som finns i nån av dom andra nordiska länderna. 

 

Jeri tränade jag lite nybörjarmoment med. Jag är lite sugen på att starta med han, men han är ju så nyfiken på omgivningen. Så fort det händer nåt nånstans i närheten så ställer han sig och tittar och låser sig helt.

 

Idag blev det ingen lek med klubbkompisens grönis. Vi byggde istället banan till lördagens Vintercup. 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards