Colliekompisarna

Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Marru - 11 januari 2015 23:46

Igår så slog vintern till ordentligt. Det var ju en bra dag och ha Vintercup på då. Ja, jag gillar ju inte snön för det. Tycker bara att den ställer till med en massa elände. När jag åkte iväg till Norberg på lördag morgon så såg det ut så här på himmelen. Man skulle nästan tro att Söderbärke brinner när man tittar på bilderna.

 

   

 

Eftersom dagens tävling skulle börja med dom små hundarna, så skulle maken komma senare tillsammans med Lizzie och Jeri. Det kändes riktigt lyxigt och åka iväg utan hundarna och veta om att de kommer senare. Ännu lyxigare kändes det när maken tog hand om hundarna mellan loppen. Värmde upp och rastade dom. Vi får väl hoppas att det håller i sig   .

 

Jag hade bestämt mig för att nu skall jag jobba på att få Jeri och stanna kvar på banan med mig. Starten i första loppet såg jag ju på en gång, att den skall ju inte vi ge oss in på. Så han och jag tog raka spåret istället. Hopp, hopp, hopp, säcken och gungan. Sen lekte vi lite. Sen försökte jag få med han en bit till, men han var inte riktigt intresserad av det. Men han höll sig till mig trots allt. Så jag var nöjd med det.

 

Lizzie fick ta den svåra starten, men hon tappar mycket fart på sånt. Hon gick ju alla fall banan utan hinderfel, men däremot så fick hon ju en del tidsfel. Men kom på 7:e plats alla fall. Andra loppet med Lizzie fick jag tilt i huvudet. Man skulle ta hinder 1,2,3 i en båge, ungefär. Men när vi tagit dom 2 första så fick jag helt plötsligt för mig att hon skulle ta tredje hoppet från fel håll. Varifrån jag fått det ifrån har jag ingen susning om. För egentligen hade det bara varit och skicka henne rakt över. Ja, så vi diskade oss. 

 

Sen blev det Jeris andra start. Återigen så var ju tanken bara att hålla kvar han på banan med mig. Så vi gjorde den starten med 3 hopphinder, och sen lek. Sen tog vi A-hindret och ett hopp, och återigen lite lek. Tidigare gånger så har Jeri fått åka hem efter andra loppet. Men med tanke på dom 2 kurserna vi gick kring jul, och hur mycket han sprang med mig då, så fick han göra en tredje start. Nu gjorde vi ett lite längre lopp. Tog dom 3 första hoppen, och A-hindret innan jag tog fram leksaken för att belöna han. Sen gick vi vidare till slalomet. Så klart ville jag visa åt alla att han kan slalom   . Balansen däremot undvek vi, eftersom jag inte visste ifall han skulle ta den. Han har ju krånglat i början på dom sista träningarna efter sista kursen. Vi får träna på den en liten stund till. 

 

Tredje loppet gick Lizzie återigen utan hinderfel, men med tidsfel. Hon kom på 10:e plats i det loppet. Men hon har återigen börjat gå säkert i slalom. Det var ju en period när hon skulle gå ur slalom hela tiden. Men hon har inte gjort det på ett tag nu. 

 

Idag var det då dags för en rallylydnadstävling. Men jag skulle inte tävla idag, utan döma. Vi hade 2 mästarklass idag. Under hösten var jag ju till Rättvik och tävlade, och där såg jag en banskiss på en bana i avancerad klass som det inte fanns ett endaste sitt på. Då började jag tänka, man måste ju kunna göra det i mästarklass. Ju högre upp i klasserna man kommer, desto fler sittmoment blir det. Så jag fick trixa och klura för att få ihop en bana utan några sitt. Till slut så fixade jag det. Men sen började jag fundera, blir den för lätt för dom i mästarklass. Kommer alla gå därifrån med 100 poäng. Jag funderade in till det sista ifall jag skulle ändra på den. Men till slut så bestämde jag mig för att det får bli som det blir. Kan ju säga att det blev kanonbra. På den första banan där det var mycket sitt, där fick jag fram 3 ekipage med 100 poäng. Men i det andra loppet så var det bara en som klarade 100 poäng. Men däremot, så klarade alla 70-poängs gränsen. Det var nog första tävlingen där man inte började med "så börjar vi med dom som inte riktigt nådde ända fram" . Kan ju säga att det blev jubel i hallen när jag sa, att alla hade klarat 70 poäng. 

 

Jag måste ta mig i kragen någon dag, och lägga ut banorna på hemsidan. Har en massa banor som jag inte lagt upp än. 


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards