Colliekompisarna

Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Marru - 13 januari 2015 23:30

Morgonpromenaden var lite jobbig fortfarande idag. Gångvägarna var ju inte plogade än. Så dom är lite jobbiga och gå på. Var alldeles genomsvettig när jag kom hem. Senare på dagen så tog jag en promenad med Jeri, och han fick ha klövjeväskan på sig. 

 

Senare på kvällen så var det dags för agilityträning igen. Jeri fick träna på korta olika kombinationer. Hoppteknik, slalom, gunga, däck och lite annat. Husse var där med Lizzie och han sprang med henne innan dom andra kom dit. Men han åkte hem ganska tidigt, och nu vet man inte när han dyker upp där nästa gång, om han gör det. 

 

Men jag är nöjd med Jeri, han håller sig till mig mer och mer. Tränade lite fritt följ med han, bara en kort sträcka. Just nu sitter jag och funderar på om vi skall åka ner på collie SM. Men jag tappade lite suget på det, eftersom det är delat i 2 delar. Osby skall ha agility och rallylydnad sista helgen i maj. Piteå skall ha lydnad och utställning i juli. Jag som hade tänkt anmäla Jeri till utställningen, Lizzie i lydnaden, och båda på rallylydnad och agility. Eventuellt Clara i rallylydnaden också. Inte åker jag till Piteå för bara en utställning och lydnad.  Men är lite sugen och åka till Osby på agilityn och rallylydnaden. Få se nu hur det blir. Vet inte hur det blir med SM nästa år, tror dom skall ha i Stockholm och har för mig att det på hemsidan står bara att utställningen är bokad. Men 2017 är dom i Västerås, och då skall vi absolut vara med. Ok, lydnaden kanske jag får skippa med Lizzie. Men allt det andra kan vi vara med på. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards