Colliekompisarna

Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Marru - 20 januari 2015 23:21

Ikväll har vi varit på agilityträning igen, som vi brukar vara på tisdagar. Vi hade en bana som alla körde på. Ganska mycket folk var vi också. Men trots det så blev inte väntan så lång mellan varven. Första gången jag sprang med Jeri så gick han otroligt bra. Det var bara ett par ställen på banan som vart lite som det blev. Han har efter kursen före nyår fått problem med balansen. Han brukar ju normalt springa fram och tillbaka hur som helst. Men efter kursen så vill han inte gärna upp på balansen. Han gjorde en jättefin slalomingång, och tog hela med bra fart. Sen vart nästa problem. Efter slalom ett hopp, sen ett hopp man skulle ta från fel sida. Men det ville inte han. Vi struntade i det och fortsatte vidare. Sen var det nästan bara rak sträcka in i mål. 

 

Tänkte att Lizzie skulle bli lite taggad av att jag tog Jeri först. Men det verkar som om hon kommit på vad vi gör. Att vi tar han först och sen henne. Hon gick mycket långsammare nu än vad hon på tidigare träningar. Tex slalom, så lunka hon bara igenom. Fast jag försökte jaga på henne. 

 

Sen tog jag in Jeri en gång till. Men han gick betydligt långsammare än första vändan. Återigen så tvekade han vid balansen. Så innan träningen var slut, så körde jag banan fram till balansen, och där lugnade jag ner mig och väntade in han och visade tydligt att det var där jag ville att han skulle gå över. Då gick det bra. Får väl hoppas att han till slut kommer över det med balansen. Han har ju inga problem med gunga eller A-hinder. Så varför skulle han ha problem med balansen. Fast så var det ju förra hösten. Han hade som valp sprungit över balansen fram och tillbaka. När jag skulle ha han och komma till mig, då sprang han över balansen istället. Det tyckte han var roligare. Sen när vi flyttade till hallen i Norberg, då vägrade han gå över balansen. Men det tränade vi bort, och efter ett tag så brydde han sig inte alls. 

 

Vad jag längtar till att få börja springa på klass 1 banor med han. Han kan bli hur bra som helt. Måste bara träna lite mer drag på hinder med han.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards